Allmänt > Fria diskussioner

Saker som är totalt bortglömda

(1/3) > >>

brodertuck:
Hittade en lite skojig sida. Den bjöd på ett och annat igenkännande fniss iaf :)
http://susning.nu/Saker_som_%E4r_totalt_bortgl%F6mda

kikarbara:

--- Citat från: brodertuck skrivet ons 23 jan 2008 00:07:28 ---Hittade en lite skojig sida. Den bjöd på ett och annat igenkännande fniss iaf :)
http://susning.nu/Saker_som_%E4r_totalt_bortgl%F6mda

--- Slut citat ---

Min spontana tanke när jag läste listan var "vaddå glömda?" så jag tyckte nog att efterdiskussionen var intressant ochså. Poängen för oss retrofiler är väl just att de faktiskt inte är ett dugg glömda utan snarare så gör vi vad vi kan för att vidlivhålla de olika fenomenen och attiraljerna?

brodertuck:
Visst är det så som du säjer kikarbara, men jag måste erkänna att PET-flaskor med svart botten inte tar vidare stort utrymme i minnet. :). Den/de som har sammanställt listan är nog inte heller särskilt gamla, många av grejerna försvann ju för bara ett par år sedan (eller 10 kanske det var om man räknar efter)

JJ:
Då kanske vi kan skriva några saker som är mer bortglömda än de på susning.nu.
Ett barnprogram som jag minns signaturmelodin till men som ingen annan verkar komma ihåg hette: "Titta, leka, lära". Runt 1969 tror jag att det gick.

kikarbara:

--- Citat från: JJ skrivet ons 23 jan 2008 12:14:02 ---Då kanske vi kan skriva några saker som är mer bortglömda än de på susning.nu.
Ett barnprogram som jag minns signaturmelodin till men som ingen annan verkar komma ihåg hette: "Titta, leka, lära". Runt 1969 tror jag att det gick.

--- Slut citat ---

Var det ett kunskapsprogram för barn? Vet inte om det är det jag minns, eftersom det jag såg sändes sådär tio år senare i repris, var ett äldre program från början, men där var två väldigt ingående avsnitt av dels hur barn tillverkades/sexualkunskap , samt avsnittet efter som på heder och samvete fick mig att aldrig få barn... det var ingående beskrivningar av en förlossning och man fick även se en sådan "verklig" på film.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion