Allmänt > Fria diskussioner

Ser fram emot privatiseringen av Apoteket.

<< < (2/3) > >>

kas:
Ja vad ska man säga om de? Jag stukade foten rejält, så pass att jag inte "klarade" köra själv till akuten för koll, där fick jag recept på 100 starka tabletter...Ont som f--n hade jag, det pulsade o värkte så jag tog en tablett, så jag fick sova...Sen blev 99 kvar, jag har hög smärttröskel och avskyr knaper, alltsedan en barndomsbekant visade sig vara under beroende, det började med värktabletter!
Nog skrivs det ut mycket i slentrian, och efter 2-5 år så varnas det för att de olika preparaten har skadlig inverkan på lever, njurar osv. Men har inte folk någon självbevarelsedrift? Ni kan bjuda mig på snaps så mycket som helst, och jag är säker på att ni skulle tycka"en sån tråkmåns" som tackar nej, men jag känner inte för att dricka om så får betalt, en annan ggn. så kanske det skulle kännas bra att ta en sup. Bara som exempel Helge! 8) 

Reggis:
Men Fjoll, ser du inga möjligheter i detta din pessimist? Det kanske inte stannar vid 100 förnyelsebara arbetstillfällen i Norrland som ”humana verkansdelar för deflagration”. Man kanske kan förse Norrlänningar med syrgas och sedan skicka upp dem som humana missiler i stratosfären. Där kan de cirkla runt jorden som levande Norrsken och lysa upp tillvaron för hela jordens befolkning sjungandes ”Vars gör jag nu på Pajalanska.”

Nastamuumio:
Det finns redan en skrälldus med privata apotek-iaf här i huvudkommunen.
Många av dem är av ambulerande slag och deras representanter är ytterst diskreta till
sin natur.Sekretesslagen tas på största allvar och datoriserade kundregister anses som ett hån.
Utan stora pråliga lokaler och dyra marknadsföringskampanjer omsätter dessa privata
entreprenörer svindlande belopp.Mycket beroende på att de har jouröppet dygnet runt.
Som många andra i branschen används även här ett rörpostsystem som är
så stort och sinnrikt att både preparaten och kunderna kan åka samtidigt i samma tub.

Förr var Apoteket Hajen vid T-Centralens östra utgång i särklass störst men numera är
omsättningen och sortimentet ansenligt även på Apoteket Torsken på Gullmarsplan och
Apoteket Alikan i Liljeholmen.Liksom andra företag,som också vänder sig uteslutande till
privatpersoner är det ett nettopris som gäller med kontant betalning vid avhämtning eller
leverans.Högkostnadskortet gäller tyvärr inte däremot kan man som storkund få mångårig
helpension med enkelrum på nåt av de statliga hotellen i landsorten.

Reggis:
I bästa fall så är det här ett första steg i legaliseringen av vissa i dag narkotikaklassade preparat.

Reseda:
YIEPPIE då kan man ha loppisstånd med utgångna mediciner.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion