Allmänt > Fria diskussioner

Om olika ämnen och olika diskussionsfrågor

<< < (5/8) > >>

ada:

--- Citat från: Reseda skrivet fre 25 jan 2008 01:19:05 ---Jag är moderat, kan jag få bli moderator då?

Svar till en som aldrig frågat förr.

--- Slut citat ---

det vore nästan värt det att se reseda förvandlas till triggerhappy moderator  ;D

har ni stött på när folk blir överivriga och tar bort och bannar folk helt hysteriskt? en sån där maktfullomlighetseffekt som uppstår ibland....

jag tänkte om en tid när vi har typ 150 inlägg VARJE dag, då kan några få prya som moderator (prya till att börja med)

Reseda:
Jäpp, ada, alla torra inlägg skulle ryka bums! Livet är för kort för att ha tråkigt!

Jag nöjer mig med att vara moderatmor!!!

ada:
Ja då har jag lyft ut när diskussionen om mattor och kattor till en ny tråd, jag får finna mig i min lott :)

En moderators uppgift är att se sådant, bli inte nervösa för om ni går OT, men fortsätt tänk på att om det är ett fruktbart ämne folk kommer att fortsätta diskutera, börja en ny tråd.

Lånar Flashbacks regel om att hålla sig til ämnet:

--- Citera ---0.3. Håll er till ämnet i tråden
Ifall diskussionen övergår till ett helt annat ämne än vad rubriken säger, så starta hellre en ny tråd med ny rubrik. Det är mänskligt att ibland gå off-topic, men utvecklar sig diskussionen till något helt annat än originaldiskussionen så starta en helt ny tråd istället. Respektera detta!!! På så sätt effektiviserar vi debatten, och attraherar rätt personer till diskussionen. Att ge sig in i en ny diskussion utan att debattera huvudfrågan är inte tillåtet. Däremot kan vi vara toleranta ifall någon ibland går något off-topic, så länge det inte missbrukas.
Inlägg som är off-topic kan raderas utan förvarning och motivering.

--- Slut citat ---
http://www.flashback.info/rules/

Jag visar detta då det beskriver mitt resonemang med andra ord, men de är hårdare än jag avser att vara.

kikarbara:
... men Ada... kreativa människor kan ha svårt med struktur, och jag gissar att de flesta inom samlar- eller retro-sfären är sådana personer???? *spånar villt*.

Reseda:
ada, " bli inte nervösa för om ni går OT"  Det ska till bra MYCKET MER för att göra mig nervös  ;D ::) ;D 8)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion