Författare Ämne: Gamla skor någon?  (läst 19010 gånger)

Reseda

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 238
    • Visa profil
SV: Gamla skor någon?
« Svar #15 skrivet: sön 27 jan 2008 01:09:57 »
Kikarbara, skorna på din 3:dje bild är läckra. Dem skulle jag vilja ha!

De på 1:sta bilden stämmer väl överens med de skor jag minns att damerna stolpade runt i på 40-tal och början av 50-tal. Ja de äldre damerna då, anammade väl aldrig modet med stilettklackar.

Krokodilskorna ser precis ut i modell, som de skor vi alltid använde i slutet av 50-talet. Ju mindre klacken var nertill, dess mer beundrade vi dem. Helst skulle det ju vara italienska skor.

Jag har ca 10 par sparade, vad jag nu ska med dem till. Fötterna är bortskämda nu och vill inte klämma in sig i tåsmala pjukks.
« Senast ändrad: sön 27 jan 2008 01:13:48 av Reseda »

Fjoll

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 631
    • Visa profil
SV: Gamla skor någon?
« Svar #16 skrivet: sön 27 jan 2008 01:12:34 »
Nämen hej på dej! Var har du varit ikväll? Myst med GGTK eller? Oj, nu blev det ot igen.... men du behöver inte svara, men vet om att jag noterat att du varit borta!
Drottningen är den som skapar alla regler, jag är drottning. Jag skapar alltså reglerna. Som jag uppför mig, sådan är också god sed, avundas ni mig inte?
(P-O Enquist, Livläkarens besök)

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Gamla skor någon?
« Svar #17 skrivet: sön 3 feb 2008 17:49:46 »
Jag hade en kompis förut som alltid gick ut mina skor (det är faktiskt sant) men på något sätt som det kan bli i livet så skildes våra vägar. Jag får aldrig så bekväma skor igen.

Ã…h, din lyllos, har du haft en aldeles egen Sally?? (ni minns väl teveserien om Sally, där Wolter var skomakarpappa som gav henne skor olika skor att gå in hela tiden med varierande gångstil som påföljd.).

convallaria

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 670
    • Visa profil
SV: Gamla skor någon?
« Svar #18 skrivet: sön 3 feb 2008 23:30:48 »
De här är rätt coola också tycker jag, men jag hade inte lika kul i dem, för högerskon klämde och klackarna var lite för höga.
Allt går.

Lee

  • Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 19
    • Visa profil
SV: Gamla skor någon?
« Svar #19 skrivet: ons 20 aug 2008 22:42:55 »
Kan visa en bild på min pappas gamla skor. Det ligger dock en nyfödd katt i den av nån anledning... =)

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Gamla skor någon?
« Svar #20 skrivet: ons 20 aug 2008 22:45:23 »
Kan visa en bild på min pappas gamla skor. Det ligger dock en nyfödd katt i den av nån anledning... =)


Naaw... mitt hjärta smälter... ja, inte pg din sko då kanske men.. ;D

Lee

  • Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 19
    • Visa profil
SV: Gamla skor någon?
« Svar #21 skrivet: ons 20 aug 2008 22:54:48 »
Naaw... mitt hjärta smälter... ja, inte pg din sko då kanske men.. ;D

Ja visst är han söt. Vi har hans bror med samma teckning som letar ett hem... =)

nisse 8

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 872
  • Va??
    • Visa profil
SV: Gamla skor någon?
« Svar #22 skrivet: lör 23 aug 2008 23:02:02 »
Har du ett par svarta myggjagare i storlek 42 Kikarbara så sänd mig ett medelande :-*

Nastamuumio

  • Fullständig medlem
  • ***
  • Antal inlägg: 232
    • Visa profil
SV: Gamla skor någon?
« Svar #23 skrivet: lör 11 apr 2009 10:20:12 »
Några skor skiljs från sin ägare på egen begäran genom att helt enkelt upplösas i molekyler.
Detta tycks gälla åtminstone några av mina  skor av senare datum.Däremot finns det en del fabrikat och modeller som tycks följa sin ägare till dö-dagar.De här pjucken har hängt med osedvanligt länge i min garderob.Bekvämligheten och nöjet tycks vara ömsesidigt.Den första generationen av Formel-1-dojor såg ut såhär och fungerar än idag till belåtenhet:

Nastamuumio

  • Fullständig medlem
  • ***
  • Antal inlägg: 232
    • Visa profil
SV: Gamla skor någon?
« Svar #24 skrivet: lör 11 apr 2009 10:25:02 »
När jag vill vara välklädd och elegant ståtar jag med en svensktillverkad klassiker som aldrig varit modern och således ej heller kan bli omodern.På tugget hette de Adidas Biafra
och tillverkades av Tretorn i Helsingborg.
« Senast ändrad: lör 11 apr 2009 10:27:03 av Nastamuumio »

Cherrylii

  • Juniormedlem
  • **
  • Antal inlägg: 51
    • Visa profil
SV: Gamla skor någon?
« Svar #25 skrivet: tis 14 apr 2009 10:52:23 »
Underbara skor! Jag har många par men inga vintage. Eftersom jag har stor storlek, 41, så är det säkert jättesvårt att få tag på gamla skor. Kanske någon här som vet var jag kan få tag på damskor från 40-50 talet i större storlek?