Glas > Övrigt och okänt ursprung
Mängder av glas att spåna på...
TonyR:
Kan det vara Kumela glasbruk då?
th:
Värre än så ...
Jag hittade den på en auktion i somras och trodde inte då heller mina ögon när jag såg var den kommer ifrån - Humppilan lasi.
... det var därför jag tyckte den var så otroligt bekant!!!
Och jag äter upp mina sockor om jag har fel igen ;D
th:
För att återgå till den röda flaskan i övre vänstra hörnet så blev jag en aning nyfiken att höra med dig Margot var du sett uppgiften om denna som varande formgiven av Kaj Franck?
Noterade nämligen att den samma flaska har otaliga gånger försökt säljas som en "eventuellt Franck eller Still" på huuto.net ... dock av någon som uppenbarligen inte har helt koll på finskt glas
- som om jag hade det :D :-X.
ada:
--- Citat från: TonyR skrivet lör 26 jan 2008 15:07:57 ---Kan det vara Kumela glasbruk då?
--- Slut citat ---
Rätt, det är tydligt skrivet Kumela i botten, nu återstår problemet att jag är osäker på exakt signatur :)
Kan vara J L eller S L, det förstnämnda kunde man tro stod för Jorma Laine, det andra för Sirkku Lehtonen-Kumela (såg förresten en svartrandig sak idag av henne - den där stilen som även Maija Carlsson gjorde)
Vems stil är det snarast?
ada:
--- Citat från: th skrivet lör 26 jan 2008 16:04:47 ---Värre än så ...
Jag hittade den på en auktion i somras och trodde inte då heller mina ögon när jag såg var den kommer ifrån - Humppilan lasi.
... det var därför jag tyckte den var så otroligt bekant!!!
Och jag äter upp mina sockor om jag har fel igen ;D
--- Slut citat ---
Jag hänger inte med nu när du har fått en Humppilabekräftelse? Du har ju gissat på annat precis.
Men det vore nu trevligt att höra hur du tänker anrätta sockorna, dubbelpanera och steka, fritera, grilla, koka soppa på?
;D
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida
Gå till fullversion