Glas > Övrigt och okänt ursprung

Mängder av glas att spåna på...

<< < (9/11) > >>

th:
Hmm. De (=röda flaskorna) är ett intressant fall för de finns rätt många ställen - och inte bara i Finland.
Jag orkar inte gräva fram min flaska nu men är nog rätt säker på att det ändå är samma flaska och den är köpt i Danmark. Säljaren menade att den var svensk men visste inget annat. Färgen är ju väldigt fin i varje fall :) Men kvaliteten på min var i varje fall av det slaget att jag nog närmast tänkte på nåt billigt glasverk i Centraleuropa el. dyl.

Ada, känner du till nåt om dess bakgrund? Varifrån har du fått den? Frågade du nåt om dens bakgrund när du köpte den?

th:
Ada - jag ville också återkomma till den klara glasvasen i mitten av övre hyllan. Har du möjlighet att ta lite mått på den så kan jag kolla om det stämmer ihop med Arabia-vaserna :)

Vem har för övrigt gjort glasansiktet på en av de lägre hyllorna?

ada:
Glasfönstret finns hemma hos en kompis, som bara visste vilka som var Höglund + Iittala (jag talade om att den hette Kivi), förstå att den gröna är signerad Kumela, glasansiktet är känt förstås också

Så det är önskvärt att veta mer om det mesta :)

JJ:

--- Citat från: th skrivet lör 26 jan 2008 19:42:13 ---Vem har för övrigt gjort glasansiktet på en av de lägre hyllorna?

--- Slut citat ---

Bertil Vallien? Jag är inte så bra på 90-talsglas som jag inte har sett något direkt snyggt av.

th:

--- Citat från: JJ skrivet lör 26 jan 2008 20:20:06 ---Bertil Vallien? Jag är inte så bra på 90-talsglas som jag inte har sett något direkt snyggt av.

--- Slut citat ---

Kan instämma med dig JJ att glasansiktet inte precis är nåt man i första hand kan kalla sympatiskt :)

Vallien var det han hette. Han har ju jobbat/jobbar fortfarande med liknande grejer (ansikten i glas)...

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion