Allmänt > Fria diskussioner
Introvert vs extravert
Fjoll:
Läste Reggis inlägg under en annan tråd och jag började naturligtvis fundera hurdant vi är fördelade här på Retro. Är det någon av er som gjort Myers-Briggs test (type indicator)? Om så, var hamnade ni? Själv är jag en INTP. Inte vet jag vad den här tråden kan ge, förmodligen ingenting men det är ändå lite spännande om fler gjort testet.
kikarbara:
Vad är myers-briggs test och när gör man det, eller var?
Jag kan märkligt nog vara både introvert och extrovert, det beror på sammanhanget och dagsformen.
Fjoll:
Myers-Briggs Type Indicator är ett test som baserar sig på CG Jungs teorier. När man gjort testet får man en sk preferensprofil (min är intp) Den ger mig en insikt om mitt förutsägbara handlingssätt, bl a mitt sätt att kommunicera, fatta beslut mm. Om hela företaget/arbetsgruppen gör testet får jag som chef ett instrument att arbeta vidare med vid ex vis teambuilding/(lagbyggande?), kunskap om varför vissa inte kan prestera något tillsammans men väl var och en för sig osv osv.
ada:
jag fick svaret borderline, är det mittemellan eller?
skojar bara :) nu skulle man hitta ett sånt test på nätet
Fjoll:
Sorry, du måste till psykologen/psykoterapeuten men jag har hört att även en del beteendevetare gör den.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
Gå till fullversion