Design, övrigt > Silver & bestick
Sillgafflar svarta skaft 10,5 cm
ada:
Jag startar denna kategori med mina små sillgafflar, jag ställer mina sillaburkar på rad på brickan (som gafflarna ligger på på bilden), och petar i dessa gafflar, och är jättenöjd, det blir så snyggt, och praktiskt att ställa hela sillabrickan i kylskåpet sen.
Är det nån som har en idé om de tillhör nån serie? Ä det plast eller bakelit i skaften? Baktill i metallen står det bara "18-8 STAINLESS", 10,5 cm är de som sagt
Chicaboom:
Jag har också gurkgafflar som att döma av bilden är identiska, i samma storlek fast med annan märkning. På mina står det bara "stainless steel". Jag har för mig att det finns teskedar med samma skaft, den där typen där själva skeden är åt det rombformade hållet. Större bestick som verkar höra till samma serie tror jag dock aldrig att jag har sett.
ada:
Just det, finns en sked som är som en romb, vad heter den serien nu igen, har varit uppe nånstans...
Svarta skaft generellt finns det ju hyfsat många alternativ på, med mer eller mindre eleganta avslutningar mot metallen om man säger så. Ska kolla vad jag hittar för uppgifter...
Chicaboom:
Ja, svarta plastskaft av varierande kvalitet finns det ju verkligen gott om. Men jag har för mig att jag sett den rombformade skedversionen med samma utformning på skaften som dessa, kanske en aning nättare bara. Det är ju iofs inte en helt ovanlig form heller, så det behöver ju inte betyda att de är i samma serie.
Såg inte förrän nu att du kallat dem sillgafflar och jag gurkgafflar. Finns det någon skillnad mellan de två egentligen? Som vegetarian föredrar jag annars gurkgafflar. ;)
Chicaboom:
Kom på att det nog är caféet runt hörnet där jag bor som har skedarna jag tänker på, får gå dit och kolla in dem nån dag. :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
Gå till fullversion