Författare Ämne: Sillgafflar svarta skaft 10,5 cm  (läst 14488 gånger)

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Sillgafflar svarta skaft 10,5 cm
« Svar #15 skrivet: lör 15 sep 2007 10:33:43 »
Mmm, mina diskmaskiner* klagar också på dom :)

och det funkar bäst med små sillburkar, en får inte va för åpen, kas! :)


*söner, man får höra ibland att varför har vi ingen diskmaskin och mor klappar kärleksfullt sonen och yttrar "jag har ju dej!"
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Sillgafflar svarta skaft 10,5 cm
« Svar #16 skrivet: mån 17 sep 2007 19:39:14 »
Såg förresten ett sexpack(originalkartong) Inga på loppis i lördags för 100 kr, är det ett prisläge som är bra eller dåligt?
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

Qruella

  • Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 23
    • Visa profil
SV: Sillgafflar svarta skaft 10,5 cm
« Svar #17 skrivet: tor 20 sep 2007 12:51:49 »
Beror väl på om de var oanvända eller välanvända. Är de i nyskick så är det ett helt okej pris tycker jag!

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Sillgafflar svarta skaft 10,5 cm
« Svar #18 skrivet: lör 5 jan 2008 23:22:08 »
Jag startar denna kategori med mina små sillgafflar, jag ställer mina sillaburkar på rad på brickan (som gafflarna ligger på på bilden), och petar i dessa gafflar, och är jättenöjd, det blir så snyggt, och praktiskt att ställa hela sillabrickan i kylskåpet sen.

Är det nån som har en idé om de tillhör nån serie? Ä det plast eller bakelit i skaften? Baktill i metallen står det bara "18-8 STAINLESS", 10,5 cm är de som sagt


Själv kallar jag dem coctailgafflar eller påläggsgafflar. Min danska mormor (har både en dansk och finsk mormor om det förvirrar, den danska adopterade jag när jag var liten) hade dem enbart som sådana och de togs fram vid finare tillfällen. Tio spänn på att det är Plastskaft. Skulle inte tro att de tillhör någon serie.

Har både dessa svarta och pastellfärgade efter henne liggande någonstans.  Vill minnas att kartongen till mina svarta är svart botten, röd sammetsinredning/fack som man stoppar dem i, locket är vitt, med mönster av guld- och svarta avlånga romber som möter varandra och går in i varandra.