Författare Ämne: Bilder på snygga sovrum önskas!  (läst 4108 gånger)

Chicaboom

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 284
    • Visa profil
Bilder på snygga sovrum önskas!
« skrivet: lör 26 jan 2008 11:10:31 »
Jag är hyfsat nöjd med det mesta i vår lägenhet, utom sovummet som bara är en total röra av möbler och prylar. Jag känner verkligen behov av att rensa ut och göra fint, men jag behöver inspiration och en målsättning om det ska bli av.
Blev lite inspirerad av "sängtråden", och nu skulle jag gärna vilja se en massa bilder på snygga retrosovrum, era egna eller från tidningar, böcker o.s.v. Så snälla, bombardera mig!  :)

Fjoll

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 631
    • Visa profil
SV: Bilder på snygga sovrum önskas!
« Svar #1 skrivet: lör 26 jan 2008 11:34:13 »
Jag önskar verkligen jag kunde hjälpa dig med förslag på interiörer men jag står själv inför samma problem. Ett sammelsurium av möbler (sovrummet är väldigt stort).

I vart fall har jag själv funderat på en del saker. Toalettbord. Josef Franks eller Carl Malmstens. Jag är inget märkesfreak, verkligen inte, men dessa två toalettbord är de snyggaste och mest retro jag sett.

En skärmvägg. Problemet är bara att de oftast är alldeles för romantiska för min smak. Har funderat om jag skulle sätta upp en riktigt gammal skärmvägg, typ barock el empir. Då blir det liksom en total krasch och det skulle möjligtvis tilltala mig.

Två herrbetjänter. Har med ljus och lykta letat efter min Fars men förmodligen har de skickats till förgängelsen av min Mor (hon är o har alltid varit en hejare på att göra sig av med saker som hon finner onödiga el fula).

Ja, här var lite av mina tankar, ska se om jag hittar några bilder.
Drottningen är den som skapar alla regler, jag är drottning. Jag skapar alltså reglerna. Som jag uppför mig, sådan är också god sed, avundas ni mig inte?
(P-O Enquist, Livläkarens besök)