Författare Ämne: Tressy  (läst 5168 gånger)

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
Tressy
« skrivet: lör 26 jan 2008 13:06:51 »
Jag har just fått hem en docka som jag misstänker vara en tressy, dock omärkt, men med hårförlängnings/förkortningsfunktionen och hon liknar den första varianten väldigt mycket. Men jag saknar en nyckel till knappen på magen. Någon som vet hur en sådan ser ut?

Har använt skruvmejsel, vilket funkar men det vore kul att hitta en orginalnyckel. Hennes "tofs" blir inte jättelång, vad jag har sett kan man snurra till den som en knut så det skall jag försöka mig på.

Fjoll

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 631
    • Visa profil
SV: Tressy
« Svar #1 skrivet: lör 26 jan 2008 14:13:13 »
Jag samlar inte själv på Tressy men nog låter det som hon alltid. Ska kolla om någon av mina samlarkompisar har en nyckel, i så fall låter jag dig veta!
Drottningen är den som skapar alla regler, jag är drottning. Jag skapar alltså reglerna. Som jag uppför mig, sådan är också god sed, avundas ni mig inte?
(P-O Enquist, Livläkarens besök)

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Tressy
« Svar #2 skrivet: lör 26 jan 2008 14:15:44 »
Jag samlar inte själv på Tressy men nog låter det som hon alltid. Ska kolla om någon av mina samlarkompisar har en nyckel, i så fall låter jag dig veta!

Ã…h, gulle dig. Har suttit och kikat på tressy hela morgonen och hon är minst lika spännande som barbie måste jag säga. Nyckeln jag söker är hudfärgad rosa har jag i varje fall sett.

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Tressy
« Svar #3 skrivet: lör 26 jan 2008 14:19:26 »
Tack Fjoll, förrästen! Fick ett tips om att inrätta barbiefrisörsalong av dig i ett annat forum, och nu står det ett nykammat och tvättat skipperhuvud och ... vad heter hon nu den lilla igen? SÃ…Ã… försiktigt har jag inte kammat sedan dottern var liten söt, och ömhårad. En riktig flaschback. (nu är hon inte liten längre med sina 13 år och någonstans mellan 175-180 cm i strumplästen, och inte ömhårad heller av det tuperade håret att döma, men söt är hon förstås fortfarande  :) ).

Fjoll

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 631
    • Visa profil
SV: Tressy
« Svar #4 skrivet: lör 26 jan 2008 14:32:14 »
Var det duuuuu :o Ibland blir jag kallad novisen (av min man) vid spisen. Tillmälet får jag efter någon av mina många lätt misslyckad middagar. Bl a den gången jag skulle göra ugnspannkaka lagom till han kom hem (annars står han oftast för maten). I lagom tid till han kom hem öppnade jag balkongdörren och vinkade välkommen med pannkakan. (Kan tilläggas att den höll och inte fladdrade den heller!)
Drottningen är den som skapar alla regler, jag är drottning. Jag skapar alltså reglerna. Som jag uppför mig, sådan är också god sed, avundas ni mig inte?
(P-O Enquist, Livläkarens besök)

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Tressy
« Svar #5 skrivet: lör 26 jan 2008 14:54:06 »
Var det duuuuu :o Ibland blir jag kallad novisen (av min man) vid spisen. Tillmälet får jag efter någon av mina många lätt misslyckad middagar. Bl a den gången jag skulle göra ugnspannkaka lagom till han kom hem (annars står han oftast för maten). I lagom tid till han kom hem öppnade jag balkongdörren och vinkade välkommen med pannkakan. (Kan tilläggas att den höll och inte fladdrade den heller!)

Ja  :D det var jag!
Fick hem en laddning igår som jag roade mig en stund, bland annat fanns tressi, en skipper, ett carolinehuvud (tror jag) på en mattel japankropp, en ken och några till i en enda stor hög. Och kläder, och dockor till dockhus samt lite tyger etc. Mycket trevlig fredagssysselsättning. Och framförallt lärorikt!! Det blir ju ett tvång att sitta och söka runt efter svar.

Fjoll

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 631
    • Visa profil
SV: Tressy
« Svar #6 skrivet: lör 26 jan 2008 16:54:10 »
Så roligt, gläds verkligen med dig. Bara fråga på om det är något du undrar över, jag har böcker så det räcker och blir över.
Drottningen är den som skapar alla regler, jag är drottning. Jag skapar alltså reglerna. Som jag uppför mig, sådan är också god sed, avundas ni mig inte?
(P-O Enquist, Livläkarens besök)

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Tressy
« Svar #7 skrivet: lör 26 jan 2008 17:43:58 »
Skall försöka ta bild under kvällen på dockan som jag tror har fel huvud. Vad jag kan se när jag letar runt så liknar huvudet mest Ã…hléns Caroline, men jag kan inte svära på att det är hon.
Om du hinner ta en titt lite senare på henne så blir jag väldigt glad!
Ã…terkommer, efter att jag har lagt in en fråga på en borste jag har antagit är en rakborste, men jag inser att jag inte alls är säker på detta nu när jag studerar den noggrannare.