Författare Ämne: Tidig Bodumkanna (kaffepress)  (läst 3575 gånger)

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
Tidig Bodumkanna (kaffepress)
« skrivet: lör 26 jan 2008 22:57:07 »
Jag dricker pressat kaffe ur en sån där snygg bodumkanna som ser kromad ut, har köpt på mig flera äldre modeller, först för att få reservkannan billigare*, men de har spridits hit och dit, en blev kvar i en segelbåt, en fick min faster som gillade mitt kaffe osv, denna köpte jag för 10 kronor på loppis, de äldsta jag tror jag haft, har den till att få kaffe snabbt till större sällskap i två kannor

Vet nån när dessa kannor började tillverkas? Hur tidig kan denna vara med andra ord?


* jag har haft kaffesump och glasspitter på och under köksbordet, över morgontidningen... ingen drömstart för en morgonsur kaffetröstig människa som vill sitta och läsa morgontidningen i lugn och ro... :) men när jag köpt reservkannor på loppis har jag inte längre kraschat nåt glas...
« Senast ändrad: lör 26 jan 2008 22:58:50 av ada »
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Tidig Bodumkanna (kaffepress)
« Svar #1 skrivet: lör 26 jan 2008 23:01:52 »
Den var riktigt riktigt riktigt fin måste jag säga, och jag gillar din preventivmetod! *asg* "köp så du har på lager, så behöver du dem inte....".

Reseda

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 238
    • Visa profil
SV: Tidig Bodumkanna (kaffepress)
« Svar #2 skrivet: sön 27 jan 2008 01:39:47 »
 ;D ;D  "köp så du har på lager, så behöver du dem inte....".  ;D ;D

Det är väl den största anledningen till att man har så fördärvat mycket braåhagrejor?