Författare Ämne: Stringhylla, golv modell med skrivbord  (läst 12282 gånger)

drownsoda

  • Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 5
    • Visa profil
Stringhylla, golv modell med skrivbord
« skrivet: sön 27 jan 2008 10:29:12 »
Letar och letar efter en strinhylla i golvmodell med skrivbord, någon som vet vart det finns?

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Stringhylla, golv modell med skrivbord
« Svar #1 skrivet: sön 27 jan 2008 12:56:53 »
JJ i forumet, som själv har en hel del i golvmodell m skrivbord, kommer säkert snart med tips :)
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

drownsoda

  • Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 5
    • Visa profil
SV: Stringhylla, golv modell med skrivbord
« Svar #2 skrivet: sön 27 jan 2008 13:08:16 »
Tack för svaret, hoppas på JJ då  :)

JJ

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 872
  • Teakfreak
    • Visa profil
SV: Stringhylla, golv modell med skrivbord
« Svar #3 skrivet: sön 27 jan 2008 19:06:06 »
Du får nog göra som jag - köpa del för del när de dyker upp. Jag har en samlarkompis som har tre eller fyra gavlar som han skall sälja snart. Jag bytte till mig en gavel igår så nu behöver jag inga fler sådana.

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Stringhylla, golv modell med skrivbord
« Svar #4 skrivet: sön 27 jan 2008 20:43:16 »
Jag känner en dam som har ganska mycket string som butikshyllor och vad jag har uppfattat har hon en hel del extrahyllor, extradelar och sådant. Min tanke är att höra efter om hon kan ha 39:e hyllor, men jag skulle kunna höra med henne om hon har ytterligare delar än så. Jag tror att jag ev skall förbi henne i veckan, annars ringer jag henne.

Men jag håller med JJ fullständigt när det gäller string, det gäller att hamstra olika delar när man springer på dem, och är det delar man inte behöver så går de alltid att sälja vidare för det är alltid någon del som söks av andra.

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Stringhylla, golv modell med skrivbord
« Svar #5 skrivet: sön 27 jan 2008 21:11:09 »
för att vara lite artig mot drownsoda får jag väl förklara att JJ söker 39 cm hyllor :)

men kikis har kontakt som kanske har andra delar över också tydligen
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

JJ

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 872
  • Teakfreak
    • Visa profil
SV: Stringhylla, golv modell med skrivbord
« Svar #6 skrivet: sön 27 jan 2008 21:27:34 »
för att vara lite artig mot drownsoda får jag väl förklara att JJ söker 39 cm hyllor :)

Hyllor i teak(faner) med bredden 39 cm och djupet 20 eller 30 cm. Viktigt är att det är String original och fint skick. Om något fäste saknas och hyllan för övrigt är i fint skick så är det inte hela världen. Söker även ett par hyllor i normal bredd (78 cm) med djupet 30 cm. Även här teak och fint skick.

Drownsoda, vad vill du ha för träslag på delarna? Det finns ju förutom teak även jakaranda, ek och furu.

drownsoda

  • Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 5
    • Visa profil
SV: Stringhylla, golv modell med skrivbord
« Svar #7 skrivet: sön 27 jan 2008 23:01:20 »
Hyllor i teak(faner) med bredden 39 cm och djupet 20 eller 30 cm. Viktigt är att det är String original och fint skick. Om något fäste saknas och hyllan för övrigt är i fint skick så är det inte hela världen. Söker även ett par hyllor i normal bredd (78 cm) med djupet 30 cm. Även här teak och fint skick.

Drownsoda, vad vill du ha för träslag på delarna? Det finns ju förutom teak även jakaranda, ek och furu.

Jag är på jakt efter vita gavlar och sedan hyllplan i teak eller jakaranda. Ek kan nog också funka ;-)

drownsoda

  • Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 5
    • Visa profil
SV: Stringhylla, golv modell med skrivbord
« Svar #8 skrivet: sön 27 jan 2008 23:02:30 »
Jag känner en dam som har ganska mycket string som butikshyllor och vad jag har uppfattat har hon en hel del extrahyllor, extradelar och sådant. Min tanke är att höra efter om hon kan ha 39:e hyllor, men jag skulle kunna höra med henne om hon har ytterligare delar än så. Jag tror att jag ev skall förbi henne i veckan, annars ringer jag henne.

Men jag håller med JJ fullständigt när det gäller string, det gäller att hamstra olika delar när man springer på dem, och är det delar man inte behöver så går de alltid att sälja vidare för det är alltid någon del som söks av andra.

Du får jätte gärna kolla för min del också om hon har några golvhyllor..

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Stringhylla, golv modell med skrivbord
« Svar #9 skrivet: sön 27 jan 2008 23:34:56 »
Jag har mailat henne ikväll och ställt frågan om hon har några delar till salu just nu.

drownsoda

  • Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 5
    • Visa profil
SV: Stringhylla, golv modell med skrivbord
« Svar #10 skrivet: mån 28 jan 2008 19:56:12 »
Kan man fästa de gamla string golvmodellerna i väggen som man kan med de nya?

JJ

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 872
  • Teakfreak
    • Visa profil
SV: Stringhylla, golv modell med skrivbord
« Svar #11 skrivet: mån 28 jan 2008 20:22:25 »
Jag vet bara hur man fäster den gamla modellen. Man skruvar fast den längst upp med en skruv per gavel. Då skall det räcka om benet står på golvet.

Gavlarna finns bara i ljusgrå färg och är inte plastbeklädda såsom de klassiska små modellerna är. Gavlarna finns i fyra varianter.

1. 19 cm bredd från golv till topp.
2. 29 cm bredd från golv till topp.
3. 29 cm bredd upp till 72 cm från golvet då den smalnar av till 19 cm bredd.
4. 29 cm bredd upp till 111 cm från golvet då den smalnar av till 19 cm bredd.

Min kombination innehåller tre gavlar av modell 3, och tre av modell 4. De som jag vet skall säljas är alla av modell 4.

prydnomannen

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 506
    • Visa profil
SV: Stringhylla, golv modell med skrivbord
« Svar #12 skrivet: mån 26 okt 2009 10:17:48 »
Ang. JJ:s olika modeller av 2 punktshyllor.


Modell nr 1 och 2 av 2 punktshyllan finns även i halv höjd, kring 110-120cm någonting, just modell 2 i halv höjd har jag lyckats få tag på ett par stycken och jag tror att de är mycket ovanliga, jag hade tills nyligen ingen aning om att de fanns.

Den höga modellen är enligt string designs sätt att mäta 216cm höga.

/PM
`                        l
                          l 
         >< )))`>   x

JJ

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 872
  • Teakfreak
    • Visa profil
SV: Stringhylla, golv modell med skrivbord
« Svar #13 skrivet: tis 27 okt 2009 12:28:00 »
Jag såg denna modell på antikmässan i Borås i Fredags. Jag har sett den tidigare i svart fast med hyllplan som inte var original så jag trodde inte att det var String.