Författare Ämne: Mattor och kattor  (läst 18635 gånger)

Anja

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 540
    • Visa profil
SV: Mattor och kattor
« Svar #15 skrivet: ons 30 jan 2008 22:04:12 »
Tycker själv det är skönt med mattor, golven blir varmare. Gardiner gillar jag också, har ganska stora rutor så det känns skönt att ha lite att gömma sig bakom... Ekar mindre också!

Jag håller med på alla punkter! Idag bor vi ett mycket "genomluftat", dvs dragigt, gammalt hus/torp från 1800-talet. Ju större mattor desto varmare - och mysigare!

Under några år bodde vi en lägenhet i staden. Vi hade 3,40m i takhöjd och de mest fantastiska fönster man kan tänka sig. Höga och djupa fönster med handblåst glas infattade med spröjs (heter det så?). Min första tanke var att här ska jag inte ha en enda gardin, fönstren var tillräckligt vackra. Trägolv i alla rummen, min tanke var att de behöver inte gömmas under mattor. Fel, fel, fel. Det ekade så det gick inte att umgås i lägenheten!

Reggis

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
« Svar #16 skrivet: ons 30 jan 2008 22:26:44 »
Textiler i alla dess former gör rummet och där är mattan naturligtvis huvudnumret i denna textila orgie som är så välgörande för alla.

convallaria

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 670
    • Visa profil
« Svar #17 skrivet: tor 31 jan 2008 08:33:04 »
Jag har en dröm om att inreda min vind till ett beduintält. Jag älskar kelimer, så det ska vara fullt av sådana, och stora agedyner i broderi och röllakan/flamsk. En kamin måste finnas och en hemmabio förstås. De fyra katterna finns redan.
Ackack, lång väg kvar tills man kan luta sig bakåt mot kuddarna och kolla filmklassiker... men jag fortsätter oförtrutet att röja.
Allt går.

Reseda

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 1 238
    • Visa profil
« Svar #18 skrivet: tor 31 jan 2008 11:33:38 »
Det blir väl ett bestyr att få upp kamelerna på vinden?

Reseda

• Hjältemedlem
    • Visa profil
« Svar #19 skrivet: tor 31 jan 2008 11:35:37 »
Reggis, "där är mattan naturligtvis huvudnumret " Jojo det kan du säga som har en salighetsmatta. Kan du inte visa en bild där mattan syns??

convallaria

• Hjältemedlem
    • Visa profil
« Svar #20 skrivet: tor 31 jan 2008 11:37:19 »
Hmm, kamelerna, ja. Jag får väl göra som med möblerna: plockade bort husgaveln och skyfflade in 1700-talsschabraken och sofforna och sen spikade jag dit gaveln igen med min lilla knackelibank.
Allt går.

Domino

• Seniormedlem
  • Antal inlägg: 250
    • Visa profil
« Svar #21 skrivet: tor 31 jan 2008 12:35:23 »
Jag har en dröm om att inreda min vind till ett beduintält. Jag älskar kelimer, så det ska vara fullt av sådana, och stora agedyner i broderi och röllakan/flamsk. En kamin måste finnas och en hemmabio förstås. De fyra katterna finns redan.
Ackack, lång väg kvar tills man kan luta sig bakåt mot kuddarna och kolla filmklassiker... men jag fortsätter oförtrutet att röja.
Det låter mysigt! Så småningom kanske din dröm går i uppfyllelse, så fortsätt med röjet!  :D

Reseda

• Hjältemedlem
    • Visa profil
« Svar #22 skrivet: tor 31 jan 2008 12:43:45 »
MMMMMmmm, innefattar det månne även en tjusig beduinshejk med turban och sabel??

convallaria

• Hjältemedlem
    • Visa profil
« Svar #23 skrivet: tor 31 jan 2008 13:02:52 »
MMMMMmmm, innefattar det månne även en tjusig beduinshejk med turban och sabel??

Ja, ja!!!! (Nerkingen är i o f s ståtlig, men har ingen turban, bara mc-hjälm....)
Allt går.

ada

• Administratör
  • Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
« Svar #24 skrivet: tor 31 jan 2008 13:58:58 »
Hojen (den vita springaren) är nog också lite bökig att få upp på vinden :)
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

convallaria

• Hjältemedlem
    • Visa profil
« Svar #25 skrivet: tor 31 jan 2008 14:16:08 »
Ja, du har så rätt. Shjeker och MC-män får helt enklet parkera sina fordon utanför i trädgården innan de träder in i min beduintält.
Allt går.

Reseda

• Hjältemedlem
    • Visa profil
« Svar #26 skrivet: tor 31 jan 2008 14:45:32 »
Jag har ( ja sonen då, om det nu ska va´så noga) ett fint skinnställ, byxor, jacka och väst i uppgift att sälja åt en kompis. I paketet ingår även flott "polishjälm".

Kan jag skicka upp sonen på sin MC, eller föredrar Konvaljen mogna män? Sonen skulle säkerligen använda turban. Värre med GGTK.  Kan även undvar en FEZ (köpt i Turkiet)till ditt beduintält.

convallaria

• Hjältemedlem
    • Visa profil
« Svar #27 skrivet: tor 31 jan 2008 16:51:40 »
Mogna eller omogna: det är inte så kinkigt, bara de är MÄN, starka och snälla. Vad är det för storlek? På MC-stället alltså?!
Allt går.

Reseda

• Hjältemedlem
    • Visa profil
« Svar #28 skrivet: tor 31 jan 2008 17:48:50 »
 44 tror jag att det är. Sonen springer och tittar nu. Jäpp strl 44

convallaria

• Hjältemedlem
    • Visa profil
« Svar #29 skrivet: tor 31 jan 2008 19:34:34 »
Jassså? :( Jag trodde det var till en herre. Nerkingen behöver ett nytt; det regenar in!
Allt går.