Författare Ämne: Isi, Gullaskruf, Lennart Andersson  (läst 24101 gånger)

eizo

  • Gäst
SV: Isi, Gullaskruf, Lennart Andersson
« Svar #15 skrivet: tis 30 okt 2007 20:16:45 »
Ja Anja jag har en shaker till salu om du ger ett vettigt bud så . Kanske någon annan som vill ha en .

Moses

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 908
    • Visa profil
Serien Isi Gullaskruf
« Svar #16 skrivet: mån 27 sep 2010 20:05:49 »
Hej Tallen!
Jag har tre whisky/tumblerglas, Isi, (samt en karaff, en vas, en kanna, en shaker, och kanske något mer, jag måste kolla. Är du intresserad?
« Senast ändrad: tis 28 sep 2010 19:03:40 av ada »

Tallen

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 356
    • Visa profil
    • Porslinsbloggen
Serien Isi Gullaskrug
« Svar #17 skrivet: tis 28 sep 2010 13:34:32 »
Hej Tallen!
Jag har tre whisky/tumblerglas, Isi, (samt en karaff, en vas, en kanna, en shaker, och kanske något mer, jag måste kolla. Är du intresserad?

Maybe, maybe  :) Du kanske skulle kunna fota grejerna och skicka bilder så att jag kan se vad det är...jag har ganska många delar, min shaker har dock nagg, bägaren med pip (mixern) är repig, så de kan vara intressanta, likaså glasen. Du skriver en karaff och en kanna, men mig veterligen så finns det bara en mixer, det är bla. därför jag skulle vilja se bilder. Vasen kan också vara intressant om det är en storlek och färg som jag inte har.

Glasen finns ju i väldigt många storlekar verkar det som, jag köpte 4 st låga tumblers, trodde det var samma storlek som de i samma modell som jag hade innan, men dessa var större! Jag tror dessutom att det ska finnas ännu större i samma låga modell. Jag har även koniska som Adas cocktailglas och snapsglas som är lika höga som cocktail-glasen men jättesmala. I övrigt vet jag att det ska finnas highball-glas (grogglas), kanske tom i flera storlekar. Cocktail-satsen ska innhålla: Shaker, mixer, ishink, cocktailglas med bricka och jordnötsskål.

Följande glas ska finnas enligt utsago:

Snaps (4 cl & 6 cl)
Cocktail
Whisky (6 cl & 10 cl)
Selter
"OF" (Old Fashion)
"DOF" (Double Old Fashion)
Grogg/Highball (25 cl & 40 cl)

Till glasen finns även sk coasters, dvs glasunderlägg.

Moses

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 908
    • Visa profil
Serien Isi Gullaskrug
« Svar #18 skrivet: tis 28 sep 2010 15:34:19 »
Har en ny kamera för dagen, som jag inte alls behärskar (den heller), så jag prövar mig fram, och börjar med glasen. De är 9 cm höga och 7,5 cm i diameter upptill.
« Senast ändrad: tis 28 sep 2010 16:01:57 av Moses »

Moses

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 908
    • Visa profil
Serien Isi Gullaskrug
« Svar #19 skrivet: tis 28 sep 2010 15:51:31 »
Denna kallade jag kanna, höjd 16 cm.
Följande bild är på karaffen, 13 cm hög.

Moses

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 908
    • Visa profil
Serien Isi Gullaskrug
« Svar #20 skrivet: tis 28 sep 2010 16:09:12 »
Ishinken är 12 cm hög och har metallsilen i botten i behål.
Shakern har en dålig (sämre) bild... den är 28 cm hög och är det enda av föremålen spm är lätt skadad, dvs proppen har några pyttenagg i innerkanten

Tallen

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 356
    • Visa profil
    • Porslinsbloggen
Serien Isi Gullaskrug
« Svar #21 skrivet: tis 28 sep 2010 17:56:23 »
Denna kallade jag kanna, höjd 16 cm.
Följande bild är på karaffen, 13 cm hög.

Bild 1 : Mixer, om den är fin utan mycket slitage är den vara intressant!
Bild 2 :Plunta utan korken med metallring, tillhör snaps-kitet  ;D, Denna har jag en fin komplett av så den skippar vi...

Tallen

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 356
    • Visa profil
    • Porslinsbloggen
Serien Isi Gullaskrug
« Svar #22 skrivet: tis 28 sep 2010 17:59:25 »
Ishinken är 12 cm hög och har metallsilen i botten i behål.
Shakern har en dålig (sämre) bild... den är 28 cm hög och är det enda av föremålen spm är lätt skadad, dvs proppen har några pyttenagg i innerkanten

Bild 1: den lilla ishinken, har minst 2 kompletta, så den skippar vi
Bild 2: typiskt att just shakern skulle vara skadad, så är även min propp...inte intressant då...

Tallen

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 356
    • Visa profil
    • Porslinsbloggen
Serien Isi Gullaskrug
« Svar #23 skrivet: tis 28 sep 2010 18:02:38 »
Har en ny kamera för dagen, som jag inte alls behärskar (den heller), så jag prövar mig fram, och börjar med glasen. De är 9 cm höga och 7,5 cm i diameter upptill.

Aha, de här var fina, de vill jag gärna ha om vi kan komma överens! Det måste vara antingen whiskyglas eller de som kallas OF eller DOF!

Jag skickar ett privat meddelande!

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Serien Isi Gullaskrug
« Svar #24 skrivet: tis 28 sep 2010 19:21:59 »
(jag flyttade Moses-Tallens diskussion till denna tråd)
Maybe, maybe  :) Du kanske skulle kunna fota grejerna och skicka bilder så att jag kan se vad det är...jag har ganska många delar, min shaker har dock nagg, bägaren med pip (mixern) är repig, så de kan vara intressanta, likaså glasen. Du skriver en karaff och en kanna, men mig veterligen så finns det bara en mixer, det är bla. därför jag skulle vilja se bilder. Vasen kan också vara intressant om det är en storlek och färg som jag inte har.

Glasen finns ju i väldigt många storlekar verkar det som, jag köpte 4 st låga tumblers, trodde det var samma storlek som de i samma modell som jag hade innan, men dessa var större! Jag tror dessutom att det ska finnas ännu större i samma låga modell. Jag har även koniska som Adas cocktailglas och snapsglas som är lika höga som cocktail-glasen men jättesmala. I övrigt vet jag att det ska finnas highball-glas (grogglas), kanske tom i flera storlekar. Cocktail-satsen ska innhålla: Shaker, mixer, ishink, cocktailglas med bricka och jordnötsskål.

Följande glas ska finnas enligt utsago:

Snaps (4 cl & 6 cl)
Cocktail
Whisky (6 cl & 10 cl)
Selter
"OF" (Old Fashion)
"DOF" (Double Old Fashion)
Grogg/Highball (25 cl & 40 cl)

Till glasen finns även sk coasters, dvs glasunderlägg.
Så jag har cocktailglas, måtten är 7,3 cm i diameter, 7 i höjd. Jag har sett att det finns intressanta cocktailfat till dessa också
http://www.tradera.com/auction/viewitempage.aspx?aid=118900216
« Senast ändrad: lör 23 okt 2010 15:35:49 av ada »
Mitt senaste projekt www.ipnr.se