Författare Ämne: Super Nintendo Entertainment System SNES  (läst 7921 gånger)

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
Super Nintendo Entertainment System SNES
« skrivet: mån 28 jan 2008 17:59:22 »
jag hoppas det kommer in gamla 8-bitars Nintendo, även gamla sköna tv-spel från 70-talet där man kan spela avancerad pingpong med varandra osv,  men i avvaktan på det,
familjens Supernintendo från 92, still going strong, tonåringar retrospelar regelbundet på det, någon har velat köpa det, men då är det jag som sagt nej, för jag skulle väl gärna sätta mej själv och se om jag kan varva Super Mario World igen en dag (det tror jag inte många har gjort, tagit alla extrabanor :))
Och andra favoriten Zelda (som är utlånad, faktiskt)

Notera hur vi märkt handkontrollerna, uttrycket "tvåaplayer" har väl varit i mångas barns mun...

Väldigt slitstarkt spelsystem får man säga...


Mitt senaste projekt www.ipnr.se

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Super Nintendo Entertainment System SNES
« Svar #1 skrivet: mån 28 jan 2008 22:44:56 »
Jag gick igenom avslutade på tradera, sonen engagerade sig också, ett excelark skapades, de 16 spelen, konsoll och super game boy landade på 4770 kr, undrar om det är försvarbart att vara nostalgisk...
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

JJ

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 872
  • Teakfreak
    • Visa profil
SV: Super Nintendo Entertainment System SNES
« Svar #2 skrivet: tis 29 jan 2008 12:23:47 »
Spelkonsoller brukar genomgå en prisutveckling som en dal. När de är nya så kostar de mycket men när nya modeller dyker upp dalar priset ända tills det vänder och spelen får kultstatus. Det gäller att köpa på sig när priset är i botten om man inte har modellen förut.

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Super Nintendo Entertainment System SNES
« Svar #3 skrivet: mån 7 jul 2008 18:52:41 »
Om nån var intresserad av Super Nintendo ligger allt vårt ute på Tradera nu! Jag tror inte det blir toppnoteringar som de jag nämnt, men väl lite semesterpengar
« Senast ändrad: mån 7 jul 2008 18:55:19 av ada »
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

Vince

  • Fullständig medlem
  • ***
  • Antal inlägg: 241
    • Visa profil
SV: Super Nintendo Entertainment System SNES
« Svar #4 skrivet: mån 7 jul 2008 23:08:51 »
Jag samlar på Snes,Nes och gameboy,dock ligger samlingen nere och har gjort ett bra tag då 50-60 tals inredning och gamla bilar tagit över helt men Nintendo samlingen kommer alldrig dö och lär tas upp igen när pengar finns  ;D
Jag avgudar Super Nintendo haha

MVH Micke

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Super Nintendo Entertainment System SNES
« Svar #5 skrivet: mån 7 jul 2008 23:30:44 »
Ja gode gud, det räckte jag tittade på kartongen till Yoshi´s Island för att höra spelljuden...
Samma sak med mina andra favoriter, Super Mario World, All Stars och Zelda (fortfarande utlånad)
Jag klarar mej nog med att titta på bilderna :)
Mitt senaste projekt www.ipnr.se