Allmänt > Fria diskussioner
Genustanke...
Reggis:
Jag kan tyvärr inte se likheterna i de här förpackningarna som du uttrycker det KAS. KD är ett auktoritärt parti vars strävan är att bevara dagens maktstrukturer.
Miljöpartiet är definitivt inget autoritärt parti. De vill inte heller konservera dagens maktstrukturer. De har dessutom förslag på helt nya lösningar på dagens problem.
Så nu KAS får du berätta för mig vad du ser för likheter mellan de här två partierna? Att du inte gillar Miljöpartiets lösningsförslag innebär inte att de förvandlas till KD.
Det här som Brodertuck tar upp tycker jag är intressant och ytterligare ett bevis på hur olika man betraktar män och kvinnor idag. Det är tydligen helt OK att vara just man. Hur många inkompetenta och myglande män finns det inte som sitter och har suttit i olika positioner, jo massvis. Behöver bara påminna om Skandia eller hur? Wolrath och hans gäng har du glömt dem.
Tycker faktiskt att det finns anledning att välja en kvinna till ledande poster trots en på papperet lägre kvalifikation än motsvarande man. Med det vill jag säga att precis som när det gäller män så kan det ibland räcka med att vara kvinna. Annats brukar förnyelse vara ett argument varför inte i det här fallet?
Reseda:
Självklart är det OK att vara man, såväl som kvinna.
Reggis "Hur många inkompetenta och myglande män finns det inte som sitter och har suttit i olika positioner," I vardagen, kanske på mindre synliga befattningar, sitter massor av inkompetenta och myglande kvinnor också. Vi får som kvinnor aldrig tro, att vi är överlägsna männen på alla områden, bara för att vi är kvinnor. DET är inte den jämställdhet jag strävar efter. Var människa bör bedömas för sina insatser, inte för det den har mellan benen.
Har jag fel syn på detta, så inträder automatiskt § 1!
brodertuck:
--- Citat från: Reggis skrivet tor 31 jan 2008 12:32:40 ---Tycker faktiskt att det finns anledning att välja en kvinna till ledande poster trots en på papperet lägre kvalifikation än motsvarande man. Med det vill jag säga att precis som när det gäller män så kan det ibland räcka med att vara kvinna. Annats brukar förnyelse vara ett argument varför inte i det här fallet?
--- Slut citat ---
Tycker det är ett klart hållbart argument med förnyelse. Men det får inte skilja FÖR mycket på övriga kvalifikationer.
--- Citat från: Reseda skrivet tor 31 jan 2008 12:41:34 ---Var människa bör bedömas för sina insatser, inte för det den har mellan benen.
--- Slut citat ---
Exakt!
kas:
Det finns bara en likhet, upp på soptippen med dom, för deras politiska kultur hör hemma där vad gäller sverige!
kas:
Jag har samma åsikt om allt som inte fungerar, i begynnelsen var jag vald sekr. i ett jaktlag och vi hade möten och bestämde hur vi skulle fungera och diverse saker. På kvällen knackade jag ut protokoll och kopierade för att personligen överlämna dem dan därpå...När jag kom till XX. så började han att dividera om saker på mötet, men tanken slog mej, XX hade aldrig varit närvarande! Inte på jakt heller. Då sa jag helt frankt att det är bra åsikter du har, men de tycker jag att du ska framföra på nästa möte, annars kan du hålla käften!
Han var klok då och sa att: Ja, du har rätt i det! Så nog har jag haft med män att göra som kommer i efterhand och ska bestämma eller kräva!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida
Gå till fullversion