Allmänt > Fria diskussioner

Genustanke...

<< < (8/11) > >>

ada:

--- Citat från: convallaria skrivet tor 31 jan 2008 12:20:27 ---Ja, hon hade anledning....

--- Slut citat ---

Valerie Solanas livserfarenheter är såklart bakgrunden till att hon försökte döda Andy Warhol (han fick ett skott i bröstkorgen som tydligen passerade bägge lungorna och mjälten och levern), och att hon skrev SCUM-manifestet (SCUM -Society of Cutting Up Men)

http://www.womynkind.org/scum.htm

Men jag kan ändå tycka att det är roande att läsa vilka sorters män som inte förtjänar att leva längre -inklusive de som talade fast de inte hade nåt att säga), jag översatte ett stycke en gång för skojs skull (några ord lyckades jag inte med)
--- Citera ---Att ingå i (SCUM:s) “manshjälp” är nödvändigt, inte ett tillräckligt  villkor för att hamna på SCUM:s undkommandelista; det är inte tillräckligt att göra gott; för att rädda sitt värdelösa arsle måste män även undvika ondska.. Några exempel på de mest avskyvärda eller skadliga typerna är: våldtäktsmän, politiker och alla i deras tjänst (kampanjledare, medlemmar i politiska partier, etc); dåliga sångare och musiker, styrelseordföranden, familjeförsörjare,  hyresvärdar, ägare av flottiga skedar och restauranger som spelar Muzak; ”stora artister”; simpla pikers och welchers, poliser, pampar, vetenskapsmän som arbetar med död och förstörelseprogram eller i privat industri (så gott som alla vetenskapsmän) lögnare och bedragare, discjockeys, män som på det minsta sätt antastar främmande kvinnor, fastighetsmäklare, börsmäklare, män som talar när de inget har att säga, män som sitter sysslolösa på gatan och förpestar omgivningen med sin närvaro; bedragare, flim-flam artister, sopletare, plagierare, män som på minsta sätt skadar kvinnor, alla män inom marknadsföringsindustrin, psykiatrer, och kliniska psykologer, oärliga skribenter, journalister, redaktörer, publicerare, etc, censorer både i privat och statlig tjänst, alla inom militär verksamhet, inklusive inkallade (LBJ och Mc Namara ger order, men servicemän utför dem) och särskilt piloter (om bomber fälls, är det inte LBJ utan piloten som gör det) I de fall en mans beteende faller inom både bra och dåliga kategorier, måste en övergripande subjektiv utvärdering göras för att avgöra om hans beteende till överväger i gott eller ont.
--- Slut citat ---
För att hitta stycket på engelska i länken ovan kan jag tala om att det börjar på "Being in the Men's Auxiliary"

En biografi finns här
http://www.womynkind.org/valbio.htm

Reseda:
Huka er framför skärmarna göbbar å kärringer. Nu laddar Reggis om!

kas:
REGGIE får nog puffa upp sig lite, hon pallar nog inte så mycket är jag rädd! 8)

Reseda:
Jorå, hon pallar för en frostnatt!!

kikarbara:

--- Citat från: Reseda skrivet tor 31 jan 2008 11:12:09 ---Kikarbara, "varför ska du behöva vara mer påläst och stå på dig mer än än männen" DET är inte svårt att vara alls. Jag är bara normalt PÃ…LÄST. Det anser jag att man måste vara. Många män tror att det räcker med att vara MAN!

--- Slut citat ---

Hm, du har nog skrivit fel mottagare på det här inlägget. Jag tyckte dock att det var klockrent och lysande och beklagar att jag inte kan ta åt mig äran!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion