Allmänt > Fria diskussioner

Genustanke...

<< < (9/11) > >>

Chicaboom:
Tack för det Kikarbara.  :) Eller var det Reseda du höll med, jag kanske missförstår?

Hur som helst, Reseda, jag frågade inte huruvida du är påläst, jag frågade VARFÖR du behöver vara mer påläst än männen för att få bekräftelse i den rollen du valt. Och du slår själv huvudet på spiken när du säger att många män tror att det räcker att vara man, det är precis där problemet ligger. Män/kvinnor får lära sig att de är bra/dåliga på diverse saker bara p.g.a. sitt kön, och i min värld är det inte OK.

Reggis:
Däremot håller "jag" med dig Chicaboom till 110 % när du säger:

"Män/kvinnor får lära sig att de är bra/dåliga på diverse saker bara p.g.a. sitt kön, och i min värld är det inte OK." Absolut inte i min heller.

Dessutom framställs det av kas och brodertuck som en katastrof om en kvinna skulle vara underkvalificerad för sitt jobb när i princip de flesta män redan idag är det. Jag behöver väl bara säga Odell, Bildt, Carlgren, Billström  för att styrka mitt påstående.

Reseda:
Chicaboom, "Det gäller att vara påläst" skrev jag.  Jag har aldrig sagt MER påläst.  Det är många män som inte kan regelboken, men ger sken av att de kan den.

ada:
inlägg om ev pirr, och svaret vad man ska göra åt det borttaget, då det börjar urarta och bli smaklöst
(det riktigt smaklösa är väll när man skriver en personlig uppmaning vad någon ska göra åt saken)

replikbytet, som jag ser uppmuntrade till inriktningen på fortsättningen borta med det (tot tre inlägg)

brodertuck:
Då har du tolkat mej helt fel Reggis. Jag tycker inte att det är en katastrof om en underkvalificerad kvinna får ett jobb. Förnyelse nämnde du, ja självklart är det ett tungt vägande argument, men som jag skrev då det får inte skilja FÖR mycket på övriga kvalifikationer. Varför ska NÃ…GON okvalificerad få jobbet, oavsett kön? Att helt och hållet vända på steken med att tillsätta okvalificerade kvinnor på diverse poster med motiveringen "så här har det alltid varit för kvinnor" gör inte saken bättre. Två fel gör inte ett rätt. Säj så här, jag tänker köpa en bil och försäljaren är en kvinna, då förutsätter jag att hon är tillsatt på andra grunder än förnyelse och att hon ser bra ut och luktar gott. Vad ger det mej för bild av en kvinna på den positionen? Kommer jag att vända mig till en kvinnlig bilförsäljare nästa gång? Tveksamt, hade jag däremot fått intrycket av att hon vet vad hon talar om, så hade jag fått en positivare bild.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion