Allmänt > Fria diskussioner

Stil och smak

<< < (4/6) > >>

ada:

--- Citat från: Reggis skrivet tis 29 jan 2008 14:52:58 ---Nu skattar jag till Ada, porriga soffkuddar, hi, hi. Jag har gardiner av ett tyg som är väldigt likt tyget på dessa kuddar. Fy sjutton vad jag måste vara smaklös och porrig. Dessutom har rummet två fönster på olika väggar så det är 4 porrgardiner i rummet, rena porrnästet Ada.

Jag har dessutom även en avvikande uppfattning när det gäller capen, tycker den är väldigt elegant. Jag köpte precis en dräkt i ungefär samma stil med fuskpälsdetaljer, skitsnyggt. Kan berätta att när jag har den på mig så kommer det fram helt främmande människor och talar om vilken snygg dräkt jag har. Smaklös är det definitivt inte utan det är nog du som har en annan smak. Jag kan inte finna någonting smaklöst i den. Vad skulle det vara?

Jag skulle tro att du inte har sett så mycket ”riktig” Haute couture i den här kvalitén Ada och därför på grund av ovana har svårt att uppskatta dem. Det är inte kläder rakt av utan det är en form av konstverk.

--- Slut citat ---
Men det stämmer väl bra in på dej med porrnäste?  ;)

Caper med pälskant får mej tyvärr bara att associera till Nalle Knutsson

Reggis:
Ada ser du inte skillnaden på Madame Dariauxs cape och Nalles (vem det nu är, någon lokal förmåga från Uddevalla kanske?). Var inne på nätet och såg någon form av kopia av Liberate eller vad han hette. Jag tror inte att det är så stor idé att diskutera det här med en person som inte ser skillnaden på dessa två caper. Den ena är ett konstverk, den andra är ett glitter från Las Vegas. Det är som att jämföra en målning av Zorn med en affischen med det gråtande barnet. Tror inte att mode är din starka sida Ada.

ada:
Nalle är ju stockholmare, det ser man ju :) Jag får lite samma känsla som när jag åkte buss genom Östermalm en gång (förklaring: en sådan bussfärd rekommenderas inte för pälsallergiker)

kikarbara:
Hm, nu sitter jag och väntar på den nya tråden om mode som skall brytas ut...  ;)

ada:
Ja det är rätt :) om ämnet stil och smak fortsätter passar det att lyfta ut :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion