Allmänt > Fria diskussioner

Stil och smak

<< < (2/6) > >>

nisse 8:
 ??? :o ::) :-*

ada:
Lessen Reggis, men hon får mej att tänka på Nalle Knutsson

http://www.aftonbladet.se/kultur/bokrecensioner/article264726.ab

Anja:

--- Citat från: Reggis skrivet mån 28 jan 2008 19:27:08 ---Hittade ett fint silverhalsband i den enklare antikaffär jag brukar besöka på vägen hem från jobbet. Visst är det fint?

--- Slut citat ---

Jag tycker inte halsbandet på bilden är fint. Har Du provat det? Ta ett kort och visa hur det ser ut på plats.

Reggis:
Du måste skilja på personen och innehållet i hennes klassiska bok som än idag utgör en bibel för stilfull klädsel vid olika tillfällen Ada. Följer du hennes råd så är du garanterat rätt klädd för tillfället. Jag har vid några tillfällen roat mig med att notera om boken stämmer eller inte. Hur jag än vrider och vänder på det så stämmer hennes råd. De som avviker från hennes rekommendationer ser faktiskt oftast om inte alltid lite malplacerade ut.

Anja det är helt OK att inte gilla min långa halskedja i silver. Den kommer inte till sin rätt fotograferad på det här sättet. Den är stilren och enkel utan att för den skull, vid rätt klädsel,  ”försvinna”. Användningsområdet är sen eftermiddag eller kväll till svart klädsel. Då kan den duga även till en bättre bjudning som ett modernt alternativ till ett pärlhalsband.

kikarbara:
Jag måste säga att på bilden ser jag en stilfull stark och fantastiskt vacker kvinna som säkert har en hel del livserfarenhet att dela med sig utav. Äldre människors skönhet är långt underskattad enligt min mening. Rynkor är VACKRA många gånger.

Nu var det halsbandet som visades egentligen och jag måste väl säga att jag tror att bilden inte gör det till sin rätt, och att det är svårt att få en uppfattning om det?

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion