Allmänt > Fria diskussioner

Brötessäljare på tradera....

<< < (4/7) > >>

Fjoll:
Phuu, började nästa få lite abstinens. Har tagit mig lite tid med datorn och ser en del intressanta diskussioner. Få se hur många jag hinner läsa. Nåväl.

Trist att du lägger av Ängla, hade väldigt gärna varit kompis med dig men förstår att det blir svårt om du ser det som att vi andra väljer sida. Jag ser det absolut inte så. Jag tycker det är spännande med olika perspektiv på både tillvaron och div tingestar. Precis som i en sångkör, tillsammans låter det fantastiskt men ensam skulle jag inte få det att låta så vackert, typ. Ljug, sång är en av mina bättre sporter.

Jag vare sig vill eller kan, göra mig till någon tolkare av Reggis inlägg, kan bara delge min uppfattning. Jag uppskattar dem och tycker att de för det mesta uppmanar till diskussion av viktiga företeelser i samhället. Det viktiga är att diskutera, vrida och vända. Sedan kan man ta ställning om man vill.

När det gäller Tradera så kan jag inte se något nedvärderande i det Reggis skriver eller så kan jag bara inte ta åt mig. Jag kan bara hålla med om att det finns massvis för att inte säga drösvis med skräp om man vill köpa det. Likaså finns det skräpköpare och skräpsäljare. Men, icke förty, här finns också riktiga godbitar. Sålda av jättegoa och trevliga säljare. Det gäller inte bara Barbie, jag har en del andra intresseområden också, bl a Jakarandamöbler från 60-talet + en del annat. Jag vill påstå att jag gjort rejäla fynd, inte minst ekonomiskt om jag nu skulle komma på att sälja det jag inhandlat.

Numera handlar jag mycket sällan på Tradera då jag tycker att priserna gått upp till en nivå som inte är försvarsbar längre (alltså på Barbie). Det har liksom blivit trist då vissa säljare köper upp drösvis av dockor o kläder på Ebay, lägger ut dem på Tradera, undanhåller en del fakta om dockorna för att sälja till intet ont anande nya samlare. Trist!!! De dockor som kommer från Ebay är ibland både omrotade och ommålade (makeupen). I Sverige lever fortf många i villfarelsen att allt är äkta och nämner man inte att det kommer från USA så säljer det som smör. De skulle bara veta hur mycket som kommer därifrån. Alla är förvisso inte sådana men de finns, jag lovar! Auktionshusen säljer också Barbiestuff ibland men även där får man se upp och inte tro att man blint kan lita på dem. Kunskapen måste jag själv stå för oavsett om jag handlar på Tradera, Ebay eller Bukowskis.

Eftersom mitt område , åtminstone Barbie, är väldigt smalt så är mina referensramar inte så allmängiltiga men jag ville ändå beskriva det.

Summa sumarum. Jag delar inte alltid era åsikter, inte heller Reggis, men jag läser inläggen och tycker det är fantastiskt att ni vill dela med er av både er tid och er kunskap.

ada:

--- Citat från: Reseda skrivet ons 30 jan 2008 00:05:39 ---Att välja sida............det slutade jag med i lekis.
--- Slut citat ---
du valde sida i det du skrev precis Reseda, bara så du är medveten om det

--- Citat från: Reseda skrivet ons 30 jan 2008 00:15:52 ---Har läst igenom Reggis inlägg flera gånger och kan inte finna att detta stämmer:"med en sån självuppskattning av dig själv, samt över din egen betydelse med din nedlåtenhet över oss andra som du vill ska krypa i golvet för sådana som dig, enligt din övertygelse,"

Det är banne mig Änglas egen tolkning av det skrivna. Märkligt nog känner jag igen tongångarna från andra forum!!

--- Slut citat ---
ja men så olika tolkar vi andra, man får ta en del av det i beräkningen

det finns två sidor här, jag skulle just lägga till att det inte alltid är så att folk pallar att bli mer eller mindre uthängda och kallade för att ha dålig smak som jag idag, av dig Reggis, jag kunde ju lika gärna blivit ledsen, och orolig för vilken psykopat som skulle hitta hem till mej, om läget varit lite annorlunda

rikta personangreppen mot oss som är härdade och skräm inte slag på våra nya medlemmar Reggis!

(lade till vilka citat av reseda jag syftade på)

Reseda:
ada, JA i mitt andra inlägg, efter att jag läst igenom allt en gång till.

Reseda:
Nu kommer det att genljudet av denna tråd på de andra forumen inom kort. Undrar hur länge det dröjer?  :o

Fjoll:
Spännande! Så länge det pratas om en så finns man eller hur det nu var?

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion