Allmänt > Fria diskussioner

Handlingsvana på loppis etc.

<< < (6/8) > >>

JJ:

--- Citat från: Reggis skrivet tor 31 jan 2008 21:43:26 ---Jag får inte berätta om mina motionspass här för Ada, det är förbjudet. Annars delar jag gärna med mig och berättar om dessa pass men som sagt var det går tyvärr inte.

--- Slut citat ---

Du behöver inte berätta om dem, vi fattar ändå vad det handlar om!

Reggis:
Jag tänkte ni ville ha lite tips ”JJ”, det brukar uppskattas.

Domino:
Jag handlar och har grejor ett tag sen ger jag bort saker eller säljer, vilket som passar.
Jag har blivit mkt ombytlig och gillar att förnya mig och omgivningen.
Har lärt mig med åren!
Tidigare så behöll jag saker för att det varit mammas, mormors, pappas osv. alltså av ren nostalgi, och att någon måste ju ta hand om arvet.
Hade således hela lägenheten och förråd och källare fulla av måste ta hand om saker, dessutom köpte jag ju själv saker....
Till slut kom jag till insikt.... alla dessa måsten var ju en enorm ryggsäck som jag släpade på, den tyngde mig och mitt liv...
Började skänka bort saker i liten skala, jissus vad skönt det var.
 Äntligen började det lätta... och nu... livet är härligt, jag köper nya grejor, gamla grejor, behåller lite, slänger mkt och skänker en hel del!

Reggis:
Det där låter mint Domino men jag hinner inte för jag handlar ju jämt eller motionerar.

Chicaboom:

--- Citat från: Reggis skrivet tor 31 jan 2008 21:43:26 --- Led hon av alla prylar.
--- Slut citat ---

Jag menade snarare att hon led av annat och försökte dämpa sina bekymmer genom att shoppa hysteriskt. Det är vad hon själv har konstaterat, inte något som jag som betraktare hittat på. Huruvida hon led av prylarna i sig har jag ingen aning om, det skulle jag inte tro (förutom att de samlade enorma mängder damm och säkert inte var så hälsosamma att leva bland på det viset), men jag tror inte heller att hon uppskattade sakerna för mycket mer än den tillfälliga köpglädjen. Mycket lämnades ouppackat i ett hörn och såg inte dagens ljus efter att hon köpt det.

Det var hennes situation och jag vet inte alls vad situationen är med dina berg av prylar Reggis, bara du är nöjd så dömmer inte jag! Själv är jag som gladast med gott om fina prylar att titta på, men mellan alla fina prylar måste det vara massor av öppet utrymme till övers att springa runt, "motionera" och annat i.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion