Allmänt > Fria diskussioner

Spott, fräs, tvi och ve!!!!!!!!!

<< < (21/25) > >>

Reseda:
Brännässlor! TVI tusan tunnor! Undrar vem som sår sådana på vår tomt?

ada:
Plocka dom späda små och gör soppa på, eller en fräsch kall sås

De är också ypperliga att göra gödningsmedel på (detta är minnen från när jag bodde på landet och hade hittat ett tips på detta=), man skulle ha dem liggande i blöt nån dag, finfördelade tror jag, bara tillsätta benmjöl så har man en näringslösning som innehåller allt nödvändigt för växterna i trädgården.

Reseda:
"Plocka dom späda små och gör soppa på, eller en fräsch kall sås"

HAHA, varken kor får eller andra djur äter nässlor. Därför måste de vara skadliga.
Salig Mor konsumerade nässlor i mängd. Fy tusan för att plocka, skölja, förvälla och hacka dem. Det fick jag göra. Som väl var åt S.Mor dem själv.

Fjoll:
Någon husmor är jag inte och lär nog aldrig bli men nässlor det plockar jag på vårt land, varje vår. Kokar en soppa och vansinnigt så gott det blir med någon ägghalva i. Man bör dock aldrig glömma sherryn, den är viktig! Nej, det blir inget spott el fräs från mig idag. Skulle möjligtvis vara en Barbielot som jag köpte för två veckor sedan och sedan inte sett rökan av. Nåja, förhoppningsvis dyker den upp så småningom.

Ett litet tips bara ang gödningsmedlet med benmjöl. Har du hund så var försiktig. Mina lökar fick en doning benmjöl häromåret, oj vad hundarna hade kul. Stora uppgrävda hål på div ställen. Tur i oturen var att jag inte pluttat ut lökarna överallt på gården.

nisse 8:
Jag älskar dig också Reggis :-*...................trots att jag är lat ;D

Har faktiskt jobbat idag och övertid blev det också :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion