Författare Ämne: Spott, fräs, tvi och ve!!!!!!!!!  (läst 55814 gånger)

kas

  • Gäst
SV: Spott, fräs, tvi och ve!!!!!!!!!
« Svar #15 skrivet: tor 31 jan 2008 23:18:44 »
Calle Bildts fel, det vet ju alla! ;D

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Spott, fräs, tvi och ve!!!!!!!!!
« Svar #16 skrivet: tor 31 jan 2008 23:29:02 »
Fräser lite till; ikväll har vi strömavbrott varannan minut eller så. Så fort vi tror att strömmen håller sig så stänger den av sig. Och när börjar det måntro? Självfallet 20,05 en torsdagskväll. Tack för den televerket (fast den här stormen hade inte ni med att göra förstås).

Nu har vi haft ström i varje fall i 45 minuter, och det är det längsta passet sedan första strömavbrottet . Det har inte varit lönt att släcka stearinljuset mellan lampblinkningar.

Men jag skall inte klaga som har tak över huvudet. Hoppas att de flesta hittar någon form av lä i blåsten...

kas

  • Gäst
SV: Spott, fräs, tvi och ve!!!!!!!!!
« Svar #17 skrivet: tor 31 jan 2008 23:33:29 »
Ja de flesta har gått till sängs tror jag, eller blåst bort!

Reseda

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 238
    • Visa profil
SV: Spott, fräs, tvi och ve!!!!!!!!!
« Svar #18 skrivet: tor 31 jan 2008 23:34:22 »
Hurra, nu vill jag både spotta och fräsa. Det SNÖAR!! Tvi tusan tunnor!!

nisse 8

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 872
  • Va??
    • Visa profil
SV: Spott, fräs, tvi och ve!!!!!!!!!
« Svar #19 skrivet: fre 1 feb 2008 21:11:56 »
På tal om strömlöshet i södra delarna av landet.
Vid varje blåsväder hör man på nyheterna att si och så många tusen är utan el i si och så många timmar, tacka f-n för det när trådarna går i luften och träden står alldeles för nära trådarna, gör som vi i norr.......gräv ner skiten eller röj riktiga gator så inte nedfallande träd når trådarna.

änglautanskor

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 640
    • Visa profil
SV: Spott, fräs, tvi och ve!!!!!!!!!
« Svar #20 skrivet: fre 1 feb 2008 23:00:56 »
Fy fan för elbolaget  plusenergi!! Jag skriker av fasa när jag får deras underliga räkningar..............,
Ena dagen vill dom ha 5000 kronor av mig , dagen därpå  får jag en  ny räkning då den tidigare räkningen är makulerad, nästa dag får jag en ny räkning som är på 5000 kronor igen...........för en vecka sen fick jag en återbetalning  på 1990 kronor  från elbolaget plusenergi...........Spott , fräs och tvi , samt en hel del ve!!!!!!


Reseda

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 238
    • Visa profil
SV: Spott, fräs, tvi och ve!!!!!!!!!
« Svar #21 skrivet: lör 2 feb 2008 00:20:39 »
Sedan vi fick nergrävda elledningar har vi bara haft förannonserade strömavbrott. Det är säkerligen bara för att jag har väggljusstakar i alla rum. Med luftledningar var det ovisst. Därför sattes dessa väggljusstakar upp överallt, så vi skulle kunna röra oss obehindrat, om vi blev utan el. TYPISKT VA´

änglautanskor

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 640
    • Visa profil
SV: Spott, fräs, tvi och ve!!!!!!!!!
« Svar #22 skrivet: lör 2 feb 2008 19:40:05 »
Var du glad att du får ström överhuvudtaget, jag känner en man som inte har haft ström på 20 år, men han är ganska glad ändå

kas

  • Gäst
SV: Spott, fräs, tvi och ve!!!!!!!!!
« Svar #23 skrivet: lör 2 feb 2008 20:06:21 »
Det är intressant, jag har uppe på skogen två äldre, bror och syster som har kraftledningen 200m från fastigheten, frysbox nere på stora byn, nu handlar det om jordbruk och skogsfastighet, och folk beundrar dem för att dom inte har dragit in el...Måste kännas konstigt att umgås med andra som har bekvämligheten... ???

123456

  • Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 24
    • Visa profil
SV: Spott, fräs, tvi och ve!!!!!!!!!
« Svar #24 skrivet: fre 8 feb 2008 18:28:18 »
Men Tele2 älskar alla Människor !

Fjoll

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 631
    • Visa profil
SV: Spott, fräs, tvi och ve!!!!!!!!!
« Svar #25 skrivet: fre 8 feb 2008 19:00:03 »
Nähä, för det gör de inte >:( Skulle ringa dem, 12 min väntetid, 20 personer före. När det var 2 före blev det plötsligt 15 före igen. Satt o väntade i 38 minuter, då la jag på.
Drottningen är den som skapar alla regler, jag är drottning. Jag skapar alltså reglerna. Som jag uppför mig, sådan är också god sed, avundas ni mig inte?
(P-O Enquist, Livläkarens besök)

Reseda

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 238
    • Visa profil
SV: Spott, fräs, tvi och ve!!!!!!!!!
« Svar #26 skrivet: lör 9 feb 2008 22:50:40 »
Jaså, älskar Tele 2 alla människor. Det är ju trevligt. Kärlek är en bristvara. Hoppas de älskar mig också. Men de vet ju inte vem jag är. Har aldrig umgåtts med Tele 2.

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Spott, fräs, tvi och ve!!!!!!!!!
« Svar #27 skrivet: sön 2 mar 2008 19:14:17 »
Nu är jag ilsk på Comhem. Utan att tala om det har dom tagit bort BBC och Mezzo från mitt kabelutbud. Jag börjar undra va sjutton jag har en TV till. Förutom SVT finns nu ju bara 20 likadana kanaler med amerikanska våldsfilmer, tvii. Ingen kultur alls. Tycker det är skrutt när vi har ett så smalt utbud i det här landet. Tycker att vår kulturminister borde tvinga alla operatörer i Sverige att ha en viss andel av utbudet som kommer från Europa.

Reseda

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 238
    • Visa profil
SV: Spott, fräs, tvi och ve!!!!!!!!!
« Svar #28 skrivet: tor 6 mar 2008 03:03:21 »
Det är väl en spott i motvind! Här har vi det mycket värre: DET SNÖAR!!!!!

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Spott, fräs, tvi och ve!!!!!!!!!
« Svar #29 skrivet: tor 6 mar 2008 09:03:42 »
Det ligger lappmögel på gatorna här i Stocken också, tvii.