Allmänt > Fria diskussioner

Spott, fräs, tvi och ve!!!!!!!!!

<< < (14/25) > >>

Reggis:
Ja, det finns sådana. Det finns även trevliga sotare med servicekänsla. Tidigare hade vi en som passade på och sota i föreningen när han fick tid över och sedan skickade en faktura. Ibland var han där och joxade en gång i veckan. Inte nog med det han anmärkte på trappor, stegar, färg på stegar, osv. En riktig arselböld helt enkelt.

Sen har vi min hjälpsamma sotare i Skåne som kontrast. Säger till i god tid, är där en gång om året när det behövs osv. Tittar även till pannan om det behövs några åtgärder där. Inte kostar det mycket heller.

Jag har för mig att du faktiskt kan välja sotare idag, att deras monopol  på området har upphört. Välj en annan bara. Kalla det för hushållsnära så får du skatteavdrag dessutom.

Reseda:
JJ, jag tror att det funkar på "fat till blomkrukor med kalkavlagringar på?" Men jag har inte provat, så jag VET inte.

Det funkar all slags nedkalkade ställen inomhus. Toan, duschen, vattenkranarna, diskbänken, glasburkar, vaser, porslin mm. VAD gjorde jag innan jag hittade detta underbara medel???

Om kalken sitter mycket hårt, ex. på vattenkranen, så brukar jag efter att CB har fått sitta på några minuter, skrapa med vass kniv.

convallaria:

--- Citat från: Reggis skrivet tor 13 mar 2008 13:58:59 --- En riktig arselböld helt enkelt.

Sen har vi min hjälpsamma sotare i Skåne som kontrast.

--- Slut citat ---
Här hemma har jag en arselböld och på landet en trevlig kille. Det värsta är att nu ska det vara årlig brandskyddskontroll PLUS sotning och vid kontrollen anmärker arselbölden på allt (själva sotaren är hur trevlig som helst här också) och kräver att det ska åtgärdas. FÖR VILKA PENGAR DÃ…? Men de skiter de i bara de får sina tjusiga stegar och trappor. Nej tacka vet jag sotarpojken, han fick klänga bäst han kunde han och inte klagade han heller.

ada:
Nu får jag klaga på att jag har huvudvärk av rödvin och klockan är  inte ens 19... :) Dom lurar en på dåligheter på galleriet jämt... dä va årsmöte...

nisse 8:
Fyll på Ada då går det över ;D

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion