Allmänt > Fria diskussioner

Horror vacui

(1/3) > >>

convallaria:
Kill your darlings brukar man säga om älsklingsidéer eller annat som man håller fast vid trots att de skämmer helheten. Jag har en darling, nej, flera, som egentligen inte får plats i rummet där de står, men jag flyttar runt dem och låtsas att det blev bättre så. Nu har jag installerat en kamin i hörnet och väggen bakom blir vitlimmad. Där har en darling stått och jag ser ju nu att det blir mycket, mycket bättre om jag tar bort darlingen. Och oljemålningen som hängde ovanför. Och fotogenlampan som stod uppepå. Och bleckfatet. Och den engelska sockerbyttan från 1890. Och Rörstrandsunderlägget från samma tid. Och saltkaret. Och fällbordet. Snyft.

Vågar jag nu bara ha väggljusstaken och sen ingenting mer eller kommer jag att bryta ihop av tomrumsskräck? Den spännande (?)fortsättningen följer i nästa avsnitt som heter: "Hur många darlings ryms det på vinden?".

Tips på kurer mot H V mottages tacksamt.

Svar till sign. "Belamrad"

kas:
Konvaljen, jag bryter in med att jag var nog ofta ute i skogarna där du är uppväxt, när jag gjorde lumpen. Långa skidturer mitt i natten, blåishalka och kolsvart... Vi fick en övning på vintern när det var 2 m. snö, armens snövesslor tog sig inte ut över plogkanten på vägen, vi fick ta oss ut i skogen o skotta upp för tält, hugga sur gran att försöka tända i kaminerna, ja bara elände! Men annars var det bra...

convallaria:
Huvva!

kas:
Du har inte den senaste utgåvan, regelboken Nr:2. Därför skall ett hårt straff utmätas som exempelvis, alt.1 tvingas umgås med kravallpoliser en tid...Alt.2. Rycka in och göra lumpen tre veckor med enbart unga rekryter, utan möjlighet till umgänge, eller Retros hårdaste straff som angavs i tidigare inlägg... ;D

ada:
men snälla kas, jag har flyttat ett inlägg för dej redan idag, vad är det som gör att du skriver i fel ämne hela tiden?

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion