Författare Ämne: Vit månad  (läst 10864 gånger)

Reseda

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 238
    • Visa profil
SV: Vit månad
« Svar #15 skrivet: fre 8 feb 2008 20:21:03 »
1000 Tack för påminnelsen. Men...colan är ju brun. Den  räknas som vit i alla fall.

nisse 8

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 872
  • Va??
    • Visa profil
SV: Vit månad
« Svar #16 skrivet: fre 8 feb 2008 20:22:28 »
Skål alla :P

convallaria

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 670
    • Visa profil
SV: Vit månad
« Svar #17 skrivet: fre 8 feb 2008 20:46:16 »
Ja, morr och fräs och allmänt skit.  >:( Den håller på. Förra helgen var inga problem. Idag känns det mesta trist. Just hemkommen från några längder i simhallen och bastu. Varför blir man sur? Jo, för att belöningscentrum inte får sin fredagsbelöning, för det är nog det vin är för mig: belöning efter veckans slit, en signal om att nu behöver jag egentligen inte arbeta mer. Så tänkte jag medan jag ilsket forsade fram genom vattnet.

Varför vill man ha belöning? Kan man ersätta alkohol med någon annan belöning? MÃ…STE man ha belöning?

En shopoholic får sina kickar av shoppande, som håller hjulen igång, som Reggis brukar säga. Men shoppingkickar är kortvariga. Det är medan man jagar och fäller bytet, släpar hem det och packar upp det. Sen är det glömt.

Vin till maten är svårt att ersätta. Föutom belöningskicken förhöjer det smaken av maten och upplevelsen av måltiden.

Ja, jag har lagat god mat, som vi snart ska äta. Jag är behagligt avslappnad efter motion och bastu och jag har hyrt en spännande film vi ska se sen. Närkingen är här och klappar på mig, och jag har jobbat duktigt idag, så belöningar har jag nog. Och julmust är väldigt gott.

Imorrn ska vi på fest i Tjockhult. Jag kör. Himla praktiskt i den där hemska stan där man behöver en halv dag för att ta sig från punkt A till punkt B om man åker kommunalt eller i rusningstid.
Allt går.

brodertuck

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 383
  • To much is not enough
    • Visa profil
SV: Vit månad
« Svar #18 skrivet: fre 8 feb 2008 22:34:28 »
Om du har beslutat att INTE ta en vit månad så drick med måtta.


brodertuck

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 383
  • To much is not enough
    • Visa profil
SV: Vit månad
« Svar #19 skrivet: fre 8 feb 2008 22:38:25 »
Klarar du inte av att dricka måttligt så var noga med att välja ditt umgänge.

nisse 8

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 872
  • Va??
    • Visa profil
SV: Vit månad
« Svar #20 skrivet: fre 8 feb 2008 22:45:43 »
Bild 1, måste gjort ont i skallen och bild 4 kan göra ont i skallen när han ska kliva ur soffan och gå på muggen ;D

Fjoll

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 631
    • Visa profil
SV: Vit månad
« Svar #21 skrivet: lör 9 feb 2008 08:23:44 »
Huva huva så det kan gå. Det är nog tur att jag inte klarar av att bli fuller, jag hatar nämligen att kräkas för att inte tala om att vara bakis!
Drottningen är den som skapar alla regler, jag är drottning. Jag skapar alltså reglerna. Som jag uppför mig, sådan är också god sed, avundas ni mig inte?
(P-O Enquist, Livläkarens besök)

Reseda

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 238
    • Visa profil
SV: Vit månad
« Svar #22 skrivet: lör 9 feb 2008 13:33:12 »
Jag har aldrig varit bakis. Undrar hur det känns? Förmodar att man måste ha varit rejält full för att vara bakis?

Fjoll

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 631
    • Visa profil
SV: Vit månad
« Svar #23 skrivet: lör 9 feb 2008 14:35:25 »
Njaeä, tror inte det. Det räcker med att inte ha vanan inne tror jag. Så var det åtminstone för mig den gången i Ã…re när jag spelat Tequila med knack i baren med en riktig goding (duktig på skidor var han också). Jag vaknade med en djävulsk huvudvärk och ett rejält illamående för att inte tala om den Ã…gren som gästade mitt inre. Mina alltid så omtänksamma kamrater hade vänligheten att påminna mig om alla idiotiska påhitt och charmanta flörtar jag ägnat mig åt på kvällen. Aldrig mer lovade jag mig själv, ska någon få påminna mig om saker jag gjort som ligger ljusår ifrån vad jag skulle göra i nyktert tillstånd. Det har jag också hållit, åtminstone nästan. Visst har det hänt att jag tagit något glas extra sådär men någon värre baksmälla har det inte blivit och jag har aldrig glömt eller behövt bli påmind om mina förehavanden, thank godness! Som en parentes kan jag nämna att det där j***a spelet i baren fick en fortsättning i form av ett utslitet ledband. Dagen efter var som sagt inte riktigt vad den skulle kunnat bli men framemot lunch hasade jag mig ut och satte på skidorna. Väl i en av backarna fick jag se föremålet från kvällen tidigare (han med tequilan). Stöddig som jag kan vara ibland så skulle jag minsann visa att jag var styvare än honom på denna min absolut bästa sportgren. Vad är det man säger, synden straffar sig själv, högmod går före fall,  osv. I sista branten då jag för övrigt fått upp en ansenlig fart skar bergskidan och jag stöp som en komet, pladask. Det blev inte någon mer skidåkning den veckan. Sensmoral. Ska du åka till fjälls, snegla inte ens åt snyggingen i baren. Om du ändå gör det så se för guds skull till att inte spela Tequila med knack och om du mot förmodan skulle glömma av även det. Stanna inne dagen därpå.
Drottningen är den som skapar alla regler, jag är drottning. Jag skapar alltså reglerna. Som jag uppför mig, sådan är också god sed, avundas ni mig inte?
(P-O Enquist, Livläkarens besök)