Design, övrigt > Kläder

Kort men intensivt.

(1/15) > >>

Nastamuumio:
Mycket i modet går att finna i äldre tiders garderober.Väldigt lite är nytt om man ser till material,
mönster och färger.Enskilda plagg som ex vis skinnjackor och halsdukar  blir moderna till och från genom historien.I början av 70 talet var det inne med tunna strumpbyxor och frågan är om man kan hitta nåt annat plagg som varit så extremt populärt under så kort tid.Det var ständigt erbjudande om extrapris i affärernas reklamblad och utbudet var kolossalt vad gäller färger och fabrikat under första halvan av sjuttiotalet.Därefter har plagget för en tynande tillvaro och de senaste femton åren har det förvandlats till ett icke-plagg.Många går idag barbenta hellre än att använda tunnstrumpor.Är det nån som kan komma på nåt mer  modeplagg som också är "iskallt"
idag?

kikarbara:
Jag skulle nog inte vilja kalla nylonstrumpor eller damstrumpor för "kallt" trendmässigt. Min 13-åriga dotter konsumerar massvis av sådana, både som de är, eller så kan man hotta till den genom att klippa söner här som där och bära flera par utanpå varandra med ett par svarta underst.

Här är lite exempel på förpackningar. De var dock finare förr!!

Reseda:
Kikis, HUUUUUU, "nylonstrumpbyxor", finns det något hemskare att ha på sig. Nu menar jag inte utseendemässigt utan känslan.

Inte behöver väl dottern "hotta till dem genom att klippa sönder här som där" ?  Vi kan i min vänkrets ha som ett litet projekt, att spara trasiga strumpbyxor till din dotter  ::) :o 8) :-\ ;D

ada:
Skulle inte folk använda stumpbyxor? Jag tycker mej se ett kort kjolmode med ben i alla möjliga färger och mönster... det går ju åt fler strumpbyxor dessutom med lager på lager. Annars vore det lite kallt nu i vinter tycker jag..

Och om man ska vara finklädd i klänning e dyl, så visar då inte jag mina gamla ben utan beklädnad :) Även då visar jag bara högst två decimeter av vaderna :)

Domino:
 :D Visst används strumbyxor ännu! Det finns ju massor att välja på i affärerna! Kyligt är det, men definitivt inte kallt modemässigt!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion