Författare Ämne: Kort men intensivt.  (läst 73548 gånger)

Chicaboom

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 284
    • Visa profil
SV: Kort men intensivt.
« Svar #45 skrivet: mån 22 sep 2008 20:23:55 »
Jag hoppas ju innerligt att mamelucker fortfarande är rena rama erotikdödaren och därmed inte leder till några fördärv för min dotter!!  :o :o :o :o :o :o Hjälp, hon är ju bara ett barn och det kommer hon ALLTID att vara!!! (nämligen MITT barn!).

Ytterst förståndig galenpanna till dotter du har Kikarbara. Jag använder mamelucker varje vinter och jag kan försäkra dig att förutom att hålla rumpan varm och go så är det en alldeles säker erotikdödare.  ;D

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Kort men intensivt.
« Svar #46 skrivet: mån 22 sep 2008 20:26:25 »
Jag kan tänka mej att ett par mamelucker blir kostnadseffektivare än alternativa preventivmedel?  :) Jag ska ta och räkna på detta....
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

Ficklampan

  • Fullständig medlem
  • ***
  • Antal inlägg: 134
    • Visa profil
SV: Kort men intensivt.
« Svar #47 skrivet: mån 22 sep 2008 21:46:58 »
ada, du roliga...  :D (får man skriva så? :-[)
Jag samlar på ficklampor, kompasser och bärbara kommunikationsradioapparater. Tidigare samlade jag på skyddshjälmar(!) också, men det har jag inte utrymme till numera...

änglautanskor

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 640
    • Visa profil
SV: Kort men intensivt.
« Svar #48 skrivet: mån 22 sep 2008 21:50:31 »
Jag undrar varför Ficklampan har bett om ursäkt till mig på ett mail ,är jag så himla trist och negativ?
Jag vill verkligen att inte nån här på forumet ska be mig om ursäkt när man utrycker sina åsikter eller känslor, så länge som vi inte spyr galla på nån  orättvist!!
Tror att alla håller med mig, så var inte orolig Ficklampan och alla andra, allt  är helt okej så länge vi respekterar varandra och alla andra på forumet.

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Kort men intensivt.
« Svar #49 skrivet: mån 22 sep 2008 22:02:39 »
ada, du roliga...  :D (får man skriva så? :-[)
Om man får skriva att jag var rolig? eller om man får skriva det jag skrev?
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

Ficklampan

  • Fullständig medlem
  • ***
  • Antal inlägg: 134
    • Visa profil
SV: Kort men intensivt.
« Svar #50 skrivet: tis 23 sep 2008 22:10:30 »
Om man får skriva att du var rolig.
Jag samlar på ficklampor, kompasser och bärbara kommunikationsradioapparater. Tidigare samlade jag på skyddshjälmar(!) också, men det har jag inte utrymme till numera...

Ficklampan

  • Fullständig medlem
  • ***
  • Antal inlägg: 134
    • Visa profil
SV: Kort men intensivt.
« Svar #51 skrivet: tis 23 sep 2008 22:15:30 »
Hej änglautanskor!

Nej nej, du är inte alls trist eller negativ, tycker jag. Däremot kan jag ibland få kännslan av att själv ge intryck av att vara det... men då är det för att jag tappar en del "självkännsla" på grund av djup trötthet, som i sin tur kommer av att jag jobbar för mycket, engagerar mig i för mycket. Men samtidigt är det precis det jag måste för att må bra.

Jag undrar varför Ficklampan har bett om ursäkt till mig på ett mail ,är jag så himla trist och negativ?
Jag vill verkligen att inte nån här på forumet ska be mig om ursäkt när man utrycker sina åsikter eller känslor, så länge som vi inte spyr galla på nån  orättvist!!
Tror att alla håller med mig, så var inte orolig Ficklampan och alla andra, allt  är helt okej så länge vi respekterar varandra och alla andra på forumet.
Jag samlar på ficklampor, kompasser och bärbara kommunikationsradioapparater. Tidigare samlade jag på skyddshjälmar(!) också, men det har jag inte utrymme till numera...

änglautanskor

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 640
    • Visa profil
SV: Kort men intensivt.
« Svar #52 skrivet: tor 25 sep 2008 21:48:31 »
Jag skulle uppskatta att få ta del av din samling Ficklampan , har du foto?

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Kort men intensivt.
« Svar #53 skrivet: tor 25 sep 2008 22:32:48 »
Om man får skriva att du var rolig.
Aha, att om man skrattar åt admin lever man farligt då eller ? :) Jag är glad om nåt jag sägar kan roa nån
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

Ficklampan

  • Fullständig medlem
  • ***
  • Antal inlägg: 134
    • Visa profil
SV: Kort men intensivt.
« Svar #54 skrivet: sön 28 sep 2008 22:29:45 »
Hej änglautanskor!

Nä, inte ännu... jag har ganska nyligen bytt dator, och till råga på allt så har jag "städat bort" installationsskivan till min digitalkamera men när jag lyckats mobilisera ork och så att leta på den så ska jag ta bilder på mina hjälmar, ficklampor och komradioapparater. Sedan blir nästa steg att lära sig lägga upp bilder här... :-\

Jag skulle uppskatta att få ta del av din samling Ficklampan , har du foto?

Jag samlar på ficklampor, kompasser och bärbara kommunikationsradioapparater. Tidigare samlade jag på skyddshjälmar(!) också, men det har jag inte utrymme till numera...

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Kort men intensivt.
« Svar #55 skrivet: sön 28 sep 2008 23:58:16 »
Du, prova om du har en plats för kamerkortet i datorn eller kabeln i behåll att koppla in kamerakortet, eller kameran via kabel, så får du se vad som händer. Det vanligaste är att det kommer upp ett fönster där det frågas vad du vill göra med bilderna, och du kan tala om var du vill lägga bilderna om du inte låter bilderna lägga sej där det föreslås, under mina bilder, en mapp med dagens datum. InstallationsCDn är oftast överflödig.

Alternativ 2 är att du googlar på din kameras namn och "drivrutin" och laddar ner "CDn"/drivrutinen gratis. Om du vant dej vid ett program som hör till kameran som förminskar bilder kanske det är ett alternativ för dej
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

Ficklampan

  • Fullständig medlem
  • ***
  • Antal inlägg: 134
    • Visa profil
SV: Kort men intensivt.
« Svar #56 skrivet: mån 29 sep 2008 01:23:28 »
Hej ada!

Det är en bärbar dator jag har, och den har inga portar för SD-minneskort eller andra minneskort. Så jag kan inte "importera" bilder direkt från kamerans minneskort (det verkar dessutom vara defekt :-\)

Kanske jag får lista mina hjälmar och komradioapparater så länge...?

Mina hjälmar:

* 1 st brandhjälm från Malmslätts brandstation, utanför Linköping i Östergötland. Vit med röd reflexmärkning.

* 1 st bygghjälm med lexanvisir och hörselkåpor (den använder jag ibland när jag är ute på "tunga" snickarjobb).

* 1 st "Civilförsvarshjälm"(?) med friskluftslangar som har ett anslutningsdon i nacken, till någon sorts luftpump. Slangarna mynnar ut i två stycken utblås vid ögonen.

* 2 st svenska militära hjälmar m/37, varav en är komplett med "hjälmnät".


Mina kommunikationsradioapparater:

* 1 st Kraco 2500, 27 MHz mobilstation med AM och SSB.

* 1 st Kraco 2410, också 27 MHz mobilstation, med AM och FM.

* 1 st Kraco 312-A, 27 MHz handapparat för AM, med 12 kanaler.

* 2 st Shinwa P-300H, 31 MHz handapparater med 8 kanaler.
Jag samlar på ficklampor, kompasser och bärbara kommunikationsradioapparater. Tidigare samlade jag på skyddshjälmar(!) också, men det har jag inte utrymme till numera...

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Kort men intensivt.
« Svar #57 skrivet: mån 29 sep 2008 11:54:18 »
OK, men det utesluter inte att man har kamerakortplats i en bärbar, det kom som en positiv överraskning att denna min Acer Aspire 3690 hade det när jag kommit hem med den.

Kabel är ett alternativ, fast du pratar om defekt kamerakort?

Nåväl, vi ser fram emot dina hjälmar och komradioapparater på bild, när det än blir :)

Mitt senaste projekt www.ipnr.se

Ficklampan

  • Fullständig medlem
  • ***
  • Antal inlägg: 134
    • Visa profil
SV: Kort men intensivt.
« Svar #58 skrivet: mån 29 sep 2008 14:51:07 »
Visst ja... moderna datorer har ju USB-anslutning ::) *tittar på höger sida av datorn* och minsann... där finns ju en ledig USB-port :o... hmm hmm... nu gäller det bara att rota fram kamerans anslutningskabel, kom jag just på...
Jag samlar på ficklampor, kompasser och bärbara kommunikationsradioapparater. Tidigare samlade jag på skyddshjälmar(!) också, men det har jag inte utrymme till numera...

änglautanskor

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 640
    • Visa profil
SV: Kort men intensivt.
« Svar #59 skrivet: mån 29 sep 2008 22:16:30 »
Så trevligt Ficklampan har länge sett framemot att få se din samling, men nu är det kanske dags?