Författare Ämne: Kort men intensivt.  (läst 73535 gånger)

kas

  • Gäst
SV: Kort men intensivt.
« Svar #30 skrivet: mån 4 feb 2008 23:48:28 »
Hej, kollar nu och fastnar för detta att sända SMS, tog över frugans Nokia 3210 med boken och satt på bockpass och lärde min fånen, snart var det dags att SMSsa, men det funkade inte, och hur jag höll på! Jag ledsnade och så kom nåt år senare ungdomar hem och dom satt med tummen å körde SMS, då fick jag så klart en ide' att dom kan ju fixa med min fån, snart var dom i samma situation som jag upplevt tidigare, Jag ilsknade till på eurobolaget och ringde till huvudkontoret där en flicka guidade mig in i det mystiska problemet, så säger hon att ett nr saknade sista nollan, VA? Hur i H-E har det gått till? Jag la till siffran, och sen SMSsar jag så det ryker, finessen är ju att SMS har dubbelt så bra täckning gentemot talfunktion! Sista nollan ja, det är så lätt att radera de inlagda servicenumren utan att man tänker på det, en felaktig knapptryck o de är kört...Kanske det var därför frugan tyckte att hon behövde en ny????! :o ;D
Annars går det bra ,det blir nattjobb nu...Mors

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Kort men intensivt.
« Svar #31 skrivet: lör 23 feb 2008 17:13:54 »
Kikis, HUUUUUU, "nylonstrumpbyxor", finns det något hemskare att ha på sig. Nu menar jag inte utseendemässigt utan känslan.

Inte behöver väl dottern "hotta till dem genom att klippa sönder här som där" ?  Vi kan i min vänkrets ha som ett litet projekt, att spara trasiga strumpbyxor till din dotter  ::) :o 8) :-\ ;D

*skrattar* du, apropå använda strumpbyxor så kan ni spara dem och lägga ut dem på blocket. Har på kort tid sett TVÃ… olika annonser där annonsören söker använda och trasiga strumpbyxor... så samla ihop vänkretsen så kan ni göra buisniss på dem!!  :o!

loppistanten

  • Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 44
    • Visa profil
SV: Kort men intensivt.
« Svar #32 skrivet: ons 27 feb 2008 23:31:39 »
wow vad ni skriver - jag hade glömt mitt lösenord - men så just nu kom jag på det ;D

nylonstrumper - tjusigt på min ära - när jag ska vara  fin så har jag riktiga najlons - ibland  med söm.

Jag kommer ihåg hur jag frös på det bara stycke lår som inte var täckt av strumpan - vintertid gick jag med mammelucker - som var några räliga "långa" underbyxor :D


kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Kort men intensivt.
« Svar #33 skrivet: ons 27 feb 2008 23:38:11 »
wow vad ni skriver - jag hade glömt mitt lösenord - men så just nu kom jag på det ;D

nylonstrumper - tjusigt på min ära - när jag ska vara  fin så har jag riktiga najlons - ibland  med söm.

Jag kommer ihåg hur jag frös på det bara stycke lår som inte var täckt av strumpan - vintertid gick jag med mammelucker - som var några räliga "långa" underbyxor :D


Herrarna får blunda för här kommer det lite mammelucker...

änglautanskor

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 640
    • Visa profil
SV: Kort men intensivt.
« Svar #34 skrivet: sön 2 mar 2008 22:18:02 »
Gud så söta mamelucker!! Varma och goa för rumpa och lår!
Finns det någon som använder detta klädesplagg nu för tiden?

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Kort men intensivt.
« Svar #35 skrivet: sön 2 mar 2008 22:21:06 »
Gud så söta mamelucker!! Varma och goa för rumpa och lår!
Finns det någon som använder detta klädesplagg nu för tiden?

Min dotter!  ;D Men hon är inte riktigt som andra så hon räknas nog inte... *galenpanna*.
Har sålt massvis, men inte frågat om de tänker använda dem, så jag kan tyvärr inte svara dig.

änglautanskor

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 640
    • Visa profil
SV: Kort men intensivt.
« Svar #36 skrivet: sön 2 mar 2008 23:48:07 »
Hoppas att ungdomarna använder dessa plagg med sunt förnuft och omdöme, vem vet vad mamelucker kan leda till för ett fördärv för våra unga?

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Kort men intensivt.
« Svar #37 skrivet: mån 3 mar 2008 12:51:03 »
Hoppas att ungdomarna använder dessa plagg med sunt förnuft och omdöme, vem vet vad mamelucker kan leda till för ett fördärv för våra unga?

Jag hoppas ju innerligt att mamelucker fortfarande är rena rama erotikdödaren och därmed inte leder till några fördärv för min dotter!!  :o :o :o :o :o :o Hjälp, hon är ju bara ett barn och det kommer hon ALLTID att vara!!! (nämligen MITT barn!).

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Kort men intensivt.
« Svar #38 skrivet: mån 3 mar 2008 16:05:48 »
Jag vet att det ställde till stor skada när någon pojke följde min mor hem till brevlådan efter dansen och mormor kom utrusande i nattdräkt viftande med mamelucker i handen (obegripligt!), för att schasa iväg honom och få bort dottern från fördärvelsen :).
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Kort men intensivt.
« Svar #39 skrivet: mån 3 mar 2008 16:22:48 »
Jag vet att det ställde till stor skada när någon pojke följde min mor hem till brevlådan efter dansen och mormor kom utrusande i nattdräkt viftande med mamelucker i handen (obegripligt!), för att schasa iväg honom och få bort dottern från fördärvelsen :).

*pustar ut* vad skönt att jag har en hel låda full med mamelucker... inga pojkar kommer att våga sig hit!!!!!!!!! Tror att jag skall göra en stor skylt med bild på långbeningarna och skriva "varning för mamaluckmarodören!".

Annanym

  • Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 15
    • Visa profil
SV: Kort men intensivt.
« Svar #40 skrivet: mån 3 mar 2008 18:03:16 »
Jag hade väldigt fina mamelucker i början av 60-talet, röda med liten spetskant.

änglautanskor

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 640
    • Visa profil
SV: Kort men intensivt.
« Svar #41 skrivet: mån 3 mar 2008 22:13:55 »
Jag tror att mameluckerna kommer att vara snart det sexigaste en kvinna kan ha , så ropa inte hej ,speciellt om bara mamelucker används.
Vet någon var ordet mamelucker egentligen betyder samt härstammning?

Ficklampan

  • Fullständig medlem
  • ***
  • Antal inlägg: 134
    • Visa profil
SV: Kort men intensivt.
« Svar #42 skrivet: tor 18 sep 2008 08:36:35 »
Jag tror att mameluckerna kommer att vara snart det sexigaste en kvinna kan ha , så ropa inte hej ,speciellt om bara mamelucker används.
Vet någon var ordet mamelucker egentligen betyder samt härstammning?


"Mamluker var slavsoldater som användes av de muslimska kaliferna och andra islamiska härskare i Orienten. Mamluker tillskansade sig makten själva vid mer än ett tillfälle. Så skedde till exempel i Egypten i mitten av 1200-talet då en av slavar bestående livvakt åt sultanen grep makten i landet och bildade mamluksultanatet i Egypten vilket existerade ända fram till osmanernas erövring 1517, samt även i Delhisultanatet på 1200-talet (se vidare mamlukdynastin i Delhi).

Islamiska härskare rekryterade till stor del slavar till sin armé, vilket var ett sätt att lösa lojalitetsproblemet inom furstens välde. Furstarna var alltid tvungna att hävda sin ställning och de enda som de ansåg sig kunna lita på var slavar varmed menades främlingar utan familjeband som personligen var knutna till fursten genom att de ägdes av honom. I Europa under medeltiden löste man lojalitetsproblemet genom feodalismens trohetsförhållande mellan länsherre och vasall, medan man i Orienten löste detta genom förhållandet ägare – slav. Någon lojalitetskänsla byggd på att man tillhörde samma folk och hade gemensamt språk kunde knappast uppstå. Då den islamiska rätten förbjöd att den som var född muslim gjordes till slav var man tvungen att erhålla slavar från ännu icke-islamiska områden som Sydryssland och Kaukasus. Slavhandeln sköttes nästan uteslutande av venetianska köpmän och så småningom på 1300-talet av genuesarna vilkas koloni Kaffa på Krim blev en av de största slavmarknaderna i Orienten. Dessa slavar utbildades till soldater och kallades mamluker (ordagrant ägd). Många av dessa steg i graderna och beklädde höga ämbeten både i armén och förvaltningen och försörjdes med inkomsterna från förläningar."

"Saxat" från http://sv.wikipedia.org/wiki/Mamluk

Hihi jag kunnde inte låta bli att skicka med detta julklappsrim som jag hittade här http://www.ordsprak.se/julklappsrim.asp?sokord=Mamelucker:

"Mamelucker

När vädret är kallt och du styr ut din kosa. Glöm då inte denna lilla värmande trosa."


Av Ficklampan


« Senast ändrad: tor 18 sep 2008 08:41:50 av Ficklampan »
Jag samlar på ficklampor, kompasser och bärbara kommunikationsradioapparater. Tidigare samlade jag på skyddshjälmar(!) också, men det har jag inte utrymme till numera...

änglautanskor

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 640
    • Visa profil
SV: Kort men intensivt.
« Svar #43 skrivet: tor 18 sep 2008 22:19:40 »
Tack  ficklampan, för din information.

Ficklampan

  • Fullständig medlem
  • ***
  • Antal inlägg: 134
    • Visa profil
SV: Kort men intensivt.
« Svar #44 skrivet: mån 22 sep 2008 08:36:08 »
Varsågod ;D
Jag samlar på ficklampor, kompasser och bärbara kommunikationsradioapparater. Tidigare samlade jag på skyddshjälmar(!) också, men det har jag inte utrymme till numera...