Allmänt > Fria diskussioner
Blir vi automatiskt felfria då vi dör?
kikarbara:
Den dagen det beger sig så har jag i alla fall avtackat mig en dyr kista, jag vill ha en i wellpapp, utan massa impregnering och skit, och så får de klä den med min favoritduk i massvis av färger. Sen är den redo för det stora bålet; duken kan de slita med hälsan om de vill, annars får väl den åka med.
Jag hoppas dock att det dröjer länge än, har inte tid att dö innan jag blir klar med allt jag har ogjort. *ryser*.
Life sucks, men hm, men det är inte så dumt det heller. (avhöll mig från ett vulgärt skämt).
Reseda:
Jag hoppas att bli ihågkommen som den person jag är/var. Jag betackar mig för hyckleri.
Visst är livet härligt. Jag vet vad jag får för eftermälen av familjen. "Hon va´inte riktigt klok,fast på ett roligt sätt"
Här pratar vi om våra nära, som vi mist, både gott och mindre bra. Eftersom alla har sina egenheter, så förstår jag inte, varför detta ska förtigas bara för att en person avlidit.
Reggis:
Intressant för det verkar så. Jag har alltid tyckt att den här Bengt Jansson som tidigare var med i Antikrundan och som saligen har avsomnat var erbarmligt trist. Så på en tråd på AP där man sa att Inger Johasson-Thor var lika kul som en död fisk så påtalade jag att Bengt Jansson också påminde om en död fisk när han levde och nu när han var död så hade hans liv blivit enklare eftersom han inte behövde spela död.
Jäklar va upprörda man var för det. Det verkar som man trodde liket skulle känna sig förolämpat. Däremot väckte det inte alls samma upprördhet att kalla nu levande för döda fiskar och tala om att programledaren blivit fet. Fast de var ju bara kvinnor och vad är det jämfört med en avliden manlig expert på grått trist tenn.
Samtidigt så kunde jag konstatera att flera av dessa upprörda personer var samma som försvarade Muhammedteckningarna och sa att det var en demokratisk rättighet att få skoja om Muhammed. Fast någon måtta på demokratin får det lov att var, att skoja om Bengt Jansson, avliden expert på grått tenn, det är ändå att passera gränsen för vad som passar.
kas:
Ser ut som en tanke, men var tusan håller "Adolfina" hus? Är hon ute kopplar eller har hon hamnat i diket, orkesterdiket alltså? ??? ;)
convallaria:
Inger J T är för övrigt en kvinna full av humor och kunskap. Länge leve hon!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida
Gå till fullversion