Allmänt > Fria diskussioner

Livsvisdom byggd på egna erfarenheter

<< < (3/6) > >>

Reseda:
Jäpp! Har snott uttrycket av en väninna, som arbetade mycket framgångsrikt med djuravel. Då hon på sin gård hade besök av högt utbildade personer, som ville veta hur hon kunde få så fina resultat, svarade hon alltid: Jag har gått LHS.

De högutbildade kunde aldrig med att fråga vad detta var för skola, utan nöjde sig alltid med att nicka "förstående" och mumla LHS, ja då förstår vi...... ;D

Jag tror också att Duweys (stavas det så?) pedagogik är den enda rätta. (Han med learning by doing).

kikarbara:

--- Citat från: Reseda skrivet sön  3 feb 2008 01:04:15 ---
Jag tror också att Duweys (stavas det så?) pedagogik är den enda rätta. (Han med learning by doing).

--- Slut citat ---

John Dewey tillskrivs grundteorierna om upplevelsebaserad inlärning och sen tog väl Vygotski vid och utvecklade teorierna mer; men det har väl funnits så länge människan har funnits, någon var väl tvungen att sätta ord på det och komma på att det är bra.
Egentligen skulle man uppfinna en metod och ge det ett begreppsnamn, som alla känner till sedan tidigare och kalla det för något fyndigt så man blir ihågkommen för tid och evighet sedan.

convallaria:

--- Citat från: kikarbara skrivet sön  3 feb 2008 00:25:48 ---
Våra döttrar? Berätta, nu är jag nyfiken!

--- Slut citat ---

Bland annat det att de är Japanfrälsta, men även annat du nämnt har jag nickat instämmande åt!

kas:
Vad finns nytt under solen? Det är nog mest bara upprepanden, våra stora upptäckare av kontingenter, har ju bara återupptäckt USA osv. En enda rundgång av "stora" män som inte hade nån egentlig kunskap om det mesta! ;D

kikarbara:

--- Citat från: convallaria skrivet sön  3 feb 2008 09:02:23 ---Bland annat det att de är Japanfrälsta, men även annat du nämnt har jag nickat instämmande åt!

--- Slut citat ---

Wow! Hur gammal är din dotter? Har hon ögonbryn???  ;D

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion