Leksaker mm > Leksaker
En 6-årings första fynd....
lurv:
Ja du Kikar... här hemma har jag ju en som inte allllls är grön av avund på ditt fynd :-D Blir din 6-åring lika begeistrad som min sambo så kommer hans blivande fru/sambo få finna sej i att det körs tåg på köksbordet även när han har passerat 35 år. Jag har mina sidor som är favoriter och han har sina :-) Kan ju avslöja att 99% av hans favoriter behandlar tåg i alla dess former. Vi väntar nu bara på att våra söner ska bli så stora så de förstår att uppskatta de små tåg som pappa kör (han har allt i N-skala)
Reseda:
Kikis, tunnel till tågbanan bygger ni billigt och lätt så här: Blås upp en avlång ballong i lagom diameter. Blanda till tapetklister. Riv remsor av tidningspapper och blöt i klistret. Lägg på ballongens ena siga i lager. Det måste torka, efter några lager. Fortsätt så tills det blivit önskad tjocklek. Panga ballongen när "tunneln" är helt torr. Måla och.....
kikarbara:
--- Citat från: Reseda skrivet tis 5 feb 2008 22:30:26 ---Kikis, tunnel till tågbanan bygger ni billigt och lätt så här: Blås upp en avlång ballong i lagom diameter. Blanda till tapetklister. Riv remsor av tidningspapper och blöt i klistret. Lägg på ballongens ena siga i lager. Det måste torka, efter några lager. Fortsätt så tills det blivit önskad tjocklek. Panga ballongen när "tunneln" är helt torr. Måla och.....
--- Slut citat ---
Ã…h, tack så hjärtligt för tipset!! =)! Det här tåls verkligen att sätta i verket helt klart!
lurv:
Finns en massa underbara sidor med modellrallare som jag ska se om jag kan maila dej. Kolla även efter böcker om modelljärnvägar på loppisar och antikvariat. Hittar du sådana så får man dom ofta under en tia. Även biblioteket brukar ha sådana böcker på sina utförsäljningar
kikarbara:
--- Citat från: lurv skrivet tis 5 feb 2008 22:48:51 ---Finns en massa underbara sidor med modellrallare som jag ska se om jag kan maila dej. Kolla även efter böcker om modelljärnvägar på loppisar och antikvariat. Hittar du sådana så får man dom ofta under en tia. Även biblioteket brukar ha sådana böcker på sina utförsäljningar
--- Slut citat ---
Skulle mailat dig igår, men vet du hur många adresser jag har till dig i min inkorg? Insåg att jag inte kunde komma fram till vilken det var genom uteslutningsmetoden ens. Maila mig är du snäll!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida
Gå till fullversion