Författare Ämne: Sökes: Bokhylla 50 el 60-tal  (läst 26589 gånger)

Fjoll

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 631
    • Visa profil
Sökes: Bokhylla 50 el 60-tal
« skrivet: ons 6 feb 2008 11:10:12 »
Har länge letat efter en snygg bokhylla i 60-tals formgivning. Vill att den ska ha en hörnsektion så den går in på två väggar sas. Känner till lite olika varianter typ String Prydo Cadovius etc. Grejen är att jag vill ha min i jakaranda, Cado är iof i jakaranda men med hela bakstycket i det materialet tycker jag det blir en gnutta för mörkt. Prydo från Virserum tycker jag är snygg men såvitt jag vet är den bara tillverkad i teak. Någon som kan ge mig tips på vad jag ska leta efter.
Drottningen är den som skapar alla regler, jag är drottning. Jag skapar alltså reglerna. Som jag uppför mig, sådan är också god sed, avundas ni mig inte?
(P-O Enquist, Livläkarens besök)

JJ

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 872
  • Teakfreak
    • Visa profil
SV: Sökes: Bokhylla 50 el 60-tal
« Svar #1 skrivet: mån 3 mar 2008 20:56:00 »
Ser nu när jag tittar i min nya danska bok att det finns en bokhylla som heter Royal system. På bilden i boken är hyllan längs två väggar och i ett hörn mellan dem. Om du vill kan jag scanna bilden.

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Sökes: Bokhylla 50 el 60-tal
« Svar #2 skrivet: mån 3 mar 2008 21:02:33 »
Klart hon vill :) och vi andra också
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

JJ

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 872
  • Teakfreak
    • Visa profil
SV: Sökes: Bokhylla 50 el 60-tal
« Svar #3 skrivet: mån 3 mar 2008 21:25:53 »
Scannerglaset var lite dammigt såg jag efter scanningen, men det får duga. Bilden är ganska liten så det blev inte så skarpt. Håll till godo ändå!

Fjoll

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 631
    • Visa profil
SV: Sökes: Bokhylla 50 el 60-tal
« Svar #4 skrivet: tis 4 mar 2008 14:58:30 »
Hej JJ och hundra kramar till DIG!!! Är bara hemma tillfälligt, åker på en timma igen. Bokhyllan är som gjord för mig. Ã…terkommer.
Drottningen är den som skapar alla regler, jag är drottning. Jag skapar alltså reglerna. Som jag uppför mig, sådan är också god sed, avundas ni mig inte?
(P-O Enquist, Livläkarens besök)

loppistanten

  • Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 44
    • Visa profil
SV: Sökes: Bokhylla 50 el 60-tal
« Svar #5 skrivet: ons 5 mar 2008 10:09:01 »
Ett sådant system har min moder - hela väggen full.

Vi flyttade från Sverige till Danmark i -54 - o "royalen" var bland det första mina föräldrar köpte - kommer ihåg att det införskaffades lite åt gången o mor var mycket stolt  :)

I övrigt köpte jag ett par stringhyllor på loppis i går - för 20 spänn - billigt på min ära ;)

Reseda

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 238
    • Visa profil
SV: Sökes: Bokhylla 50 el 60-tal
« Svar #6 skrivet: tor 6 mar 2008 03:05:15 »
L-tanten, ÖVERPRIS för så FULA hyllor. Kram på dig!

loppistanten

  • Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 44
    • Visa profil
SV: Sökes: Bokhylla 50 el 60-tal
« Svar #7 skrivet: tor 6 mar 2008 12:42:02 »
finns det risk att jag fåR på moppo om jaG skickar en kram tillbax till reseda på din tråd jj? ;)

JJ

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 872
  • Teakfreak
    • Visa profil
SV: Sökes: Bokhylla 50 el 60-tal
« Svar #8 skrivet: tor 6 mar 2008 14:36:47 »
Om du menar denna tråd så har ju Fjoll startat den.

Fjoll

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 631
    • Visa profil
SV: Sökes: Bokhylla 50 el 60-tal
« Svar #9 skrivet: tor 6 mar 2008 18:59:49 »
På "mina" trådar får man kramas hur mycket man vill! Hur mycket jobb kan det bli på en o samma månad. Trodde i min enfald det skulle bli lite ledigt men nix, är bara hemma tillfälligt.
Drottningen är den som skapar alla regler, jag är drottning. Jag skapar alltså reglerna. Som jag uppför mig, sådan är också god sed, avundas ni mig inte?
(P-O Enquist, Livläkarens besök)

Reseda

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 238
    • Visa profil
SV: Sökes: Bokhylla 50 el 60-tal
« Svar #10 skrivet: tor 6 mar 2008 22:47:27 »
TACK Fjoll, du får också en bamsekram!

Fjoll

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 631
    • Visa profil
SV: Sökes: Bokhylla 50 el 60-tal
« Svar #11 skrivet: tor 20 mar 2008 21:06:47 »
Ã…hh, jag vill bara ha detta hyllsystem!!! Går det att köpa nytt? Att vänta på att det kommer ut på andrahandsmarknaden känns lite långsökt. Jag har sökt och sökt och inte hittat något till salu, inte ens på Lauritz har jag kunnat hitta det. Skulle ni se en annons eller auktion där systemet finns, please, ge mig en hint! Det är alltså inte systemet med heltäckande jakarandavägg bakom hyllorna för det finns också. Bifogar här en länk till de som finns på Blocket. De är iof jättesnygga men som sagt, det blir på tok för mörkt i mitt tycke.

http://www.blocket.se/li?ca=1_11_s&th=1&q=cado+ELLER+cadovius+ELLER+%22royal+system%22&c=0&w=3&aws=&awe=
Drottningen är den som skapar alla regler, jag är drottning. Jag skapar alltså reglerna. Som jag uppför mig, sådan är också god sed, avundas ni mig inte?
(P-O Enquist, Livläkarens besök)

JJ

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 872
  • Teakfreak
    • Visa profil
SV: Sökes: Bokhylla 50 el 60-tal
« Svar #12 skrivet: sön 30 mar 2008 16:01:27 »

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Sökes: Bokhylla 50 el 60-tal
« Svar #13 skrivet: sön 30 mar 2008 17:33:33 »
Ge inte upp fjoll, om det är PC´s royal du söker, så händer det att det kommer ut på blocket. Ännu hellre, lägg ut en köpesannons med bild, skriv då bara en allmän rubrik; "Cadivius 70-tals hyllsystem för väggupphängning" eller dyligt, för det är inte alla osm har det liggande i källaren som känner till att det är ett Cadovius.

Fjoll

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 631
    • Visa profil
SV: Sökes: Bokhylla 50 el 60-tal
« Svar #14 skrivet: sön 30 mar 2008 18:25:17 »
Tack kikar och jj, jag ska hålla alla gluggar öppna. Hur än det blir så bör jag väl börja spara pengar nu, de är inte så billiga, phuuu, och ska man som vi ha en hylla som sträcker sig över två väggar så blir det etter värre....
Drottningen är den som skapar alla regler, jag är drottning. Jag skapar alltså reglerna. Som jag uppför mig, sådan är också god sed, avundas ni mig inte?
(P-O Enquist, Livläkarens besök)