På AP finns en tråd som har rubriken: â€Var tog de apatiska barnen vägen.†Det är bland det värsta jag läst. Inte bara för att den är felaktig utan för att man i princip angriper de mest värnlösa människor man kan finna. I feghet påminner den om personer som rånar blinda 90-åriga damer efter det att man sparkat ihjäl dem och spottat på dem, tviii. Skall bli intressant hur länge denna rena nazipropaganda får ligga kvar.
Här är länken till vidrigheterna:
http://www.antikviteter.net/antikprat/messages/125364/217216.html?1202466494Det finns fortfarande fast det är inte lika uppmärksammat i pressen. Sjukdomen som heter PRS (pervasive refusal syndrome) är sedan tidigare kartlagd och har varit bekant sedan länge. Det är alltså inget som uppstått nu. Sjukdomsorsaken är att barnen varit utsatta för svår psykisk press ofta förenad med sexuella övergrepp. Föräldrarna har oftast varit utsatta för sådana traumatiska händelser att de är helt eller delvis psykiskt störda.
Att här läsa Nise och Nalle med flera personers gör mig spyfärdig. Visst kan väl någont enstaka fall möjligen varit en â€livlina†för att få asyl men det är i så fall ett undantag. I övriga fall är de här familjerna bland de mest utsatta människor man kan finna.
Tidvis spreds det myter om att det bara förekom i Sverige och andra felaktigheter. Därför är det häpnadsväckande att de här nynazisterna ånyo sprider sin smutsiga propaganda på nätet. Avskyvärt är ett för klent uttryck. Ã… andra sidan är det bra att alla får se vad det här är för typ av, jag höll på och skriva människor, djur som finns i dessa kretsar.