Författare Ämne: Utländska hotell/restauranger  (läst 4384 gånger)

JJ

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 872
  • Teakfreak
    • Visa profil
Utländska hotell/restauranger
« skrivet: lör 9 feb 2008 23:08:12 »
Jag har på det senare även börjat köpa utländska vykort med motiv som jag gillar. Här kommer två bilder med två vykort på varje.

Första bilden visar två amerikanska hotell. Interiören är väl inte så snygg, men en plaststol finns. Exteriörerna är snyggare.

Andra bildens översta kort är från Mallorca och interiören i restaurangen är ju superläcker! Den andra kortet känns 60-tal, och man har fått med Coca-Colabilen utanför hotell Maxim som ligger i Italien.

Fjoll

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 631
    • Visa profil
SV: Utländska hotell/restauranger
« Svar #1 skrivet: lör 9 feb 2008 23:58:22 »
Här ett bidrag från mig. Vackrare kan det inte bli i mina ögon fast fotot är vackrare i verkligheten.
Vet inte om det riktigt hör hemma på denna tråd men det har många år på nacken och är ett vykort, närmare bestämt från Santa Maria Novella i Florens 1964.
Drottningen är den som skapar alla regler, jag är drottning. Jag skapar alltså reglerna. Som jag uppför mig, sådan är också god sed, avundas ni mig inte?
(P-O Enquist, Livläkarens besök)

Fjoll

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 631
    • Visa profil
SV: Utländska hotell/restauranger
« Svar #2 skrivet: sön 10 feb 2008 00:01:10 »
Läste precis trådens namn, Utländska hotell/restauranger, nåväl det blev una chiostro e una ragazza!
Drottningen är den som skapar alla regler, jag är drottning. Jag skapar alltså reglerna. Som jag uppför mig, sådan är också god sed, avundas ni mig inte?
(P-O Enquist, Livläkarens besök)

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Utländska hotell/restauranger
« Svar #3 skrivet: sön 10 feb 2008 00:07:43 »
Pig n' Whistle restaurant lät skumt :) (första kortet) Andra kortets exteriör och fotovinkel var fint samt cafeinteriören Mallorca som sagt
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

JJ

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 872
  • Teakfreak
    • Visa profil
SV: Utländska hotell/restauranger
« Svar #4 skrivet: tor 1 maj 2008 22:14:37 »
Tre nyscannade vykort.

Överst, hotell Pinto del Oro i Las Palmas. Kortet är skickat 1965 men ovanligt nog så står det på kortet när det är tryckt, nämligen 1962. Om hotellet finns kvar idag så är jag tveksam till att möblerna i receptionen är så stiliga!

Mittenkortet visar Eastbourne motel & hotel i Atlantic City, poststämplat 1962. I den skrivna texten kan man läsa att det inte går att simma pga att det inte finns något vatten i poolen!

Underst ett oanvänt vykort från Jack Nolens restaurant i Orangeburg, och jag tror nog att det handlar om mitten av 50-talet här om man tittar på bilarna. Bilarna från USA var klart snyggare runt -54/-55 innan de stora något smaklösa fenorna kom som hade sin höjdpunkt -59.