Författare Ämne: Fem nyinköpta småprylar  (läst 2212 gånger)

JJ

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 872
  • Teakfreak
    • Visa profil
Fem nyinköpta småprylar
« skrivet: lör 9 feb 2008 23:30:41 »
Överst/vänster - en liten snygg väckarklocka från tyska Junghans som jag gav 50 kr för. 50-tal kanske?

Överst/mitten - En läcker evighetskalender som var rejält smutsig när jag köpte den, jorden syntes knappt. Dessutom hade den fått sig en smäll så hållaren till jordklotet var så snett att den tog emot när man försökte snurra på den. Efter lite fix blev den som ny! Prutade från 100 till 80 kr i en antikaffär igår.

Överst/höger - Kasettbanden kom i handeln 1963 (lätt att komma ihåg eftersom det är mitt födelseår). Själv började jag köpa kasettband runt 1970, men denna ser klart äldre ut. Hur lätt är det att hitta en sådan här som ingen har skrivit något alls på, dessutom för en krona!

Under/vänster -  En strömbrytare för snaddmontage som har lite ålder. När man trycker in den röda knappen (med ett ljudligt klopp) så kommer en svart knapp ut på andra sidan. bra att ha om man hittar en snygg bordslampa som saknar denna. Pris: 20 kr.

Under/höger - Detta måste ha varit de första 3D-glasögonen på den svenska marknaden, och det är ett rött och ett grönt glas i (plast). Jag har även tidningen som den följde med i - Filmjournalen nr 33 från 1953.