Författare Ämne: gran + barr byggsats  (läst 18405 gånger)

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: gran + barr byggsats
« Svar #30 skrivet: sön 21 dec 2008 23:26:51 »
Även här är årets gran räddad, i form av en recyklad familjefrid som råder och spillet går till mig.

Fick ett samtal under eftermiddagen, en bekant ringde :"har du hunnit skaffa gran än?" (Svar -öööh, nej, jag har inte ens börjat julförberedelserna, premiären blir imorgon eftermiddag om tid finnes, annars får det bli en snabbjul fixad i övermorgon, gran stod långt ner på listan).
-Jo du ser, Ã…ke var ute och skulle fixa en gran, men eftersom han inte visste om jag skulle godkänna den eller ej för det här bråkar vi om varje år, så nu tänkte han minsann förekomma mig, så nu högg han två för säkerhets skull. En står nu här till ingen nytta, vill du ha den så kom och hämta den imorgon!
Självfallet skrider jag genast till undsättning så att de får lite nytta av den överblivna granen, ärligt huggen i deras egen skog så att den inte står där övergiven och barrande till ingen nytta. Frun i huset fick välja vilken hon ville ha, så i deras hus råder julefrid; och ingen behöver ha dåligt samvete för att det gick en fungerande livs levande gran till spillo och jag slipper skicka mannen på granjakt i övermorgon när alla är sålda och borta och svåra att hitta. Alla är helnöjda, men gladast är nog jag! Tackar och bugar. Med lite tur har vi snart vi en byggsats till nästa år så fort julen är över. Frågade om det fanns något vidhängande vitt pulver, men fick svaret att vill jag ha vitt pulver får jag nog hitta det någonannanstans för något sådant hade de tyvärr inte att erbjuda. Nåja, man kan inte få allt, eller hur?  ;D

Hm. Jag kanske får förklara det här med vitt pulver imorgon när jag tänker efter så att jag inte blir helt tokförklarad...

Reseda

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 238
    • Visa profil
SV: gran + barr byggsats
« Svar #31 skrivet: ons 24 dec 2008 02:08:47 »
Har en gammal burk med "vitt pulver" för granar i en låda. Borde nog testa om den fortfarande funkar. Skulle tro att den är minst 20 år  ::)