Författare Ämne: gran + barr byggsats  (läst 18407 gånger)

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: gran + barr byggsats
« Svar #15 skrivet: fre 29 feb 2008 19:11:47 »
Det låter onekligen som ett fynd det där!! Särskilt fimpen, den kan vara bra att ha om cigaretterna är slut någon gång... låter helt klart som om jag skall slå till snabbt där!  8)

Reseda

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 238
    • Visa profil
SV: gran + barr byggsats
« Svar #16 skrivet: fre 29 feb 2008 21:24:53 »
Vad är det för konstigt vitt pulver på granen?

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: gran + barr byggsats
« Svar #17 skrivet: lör 1 mar 2008 10:31:06 »
Vad är det för konstigt vitt pulver på granen?

Tyst nu, jag hoppas att det följer med. Har sett att det fungerar som centralstimulansia på barn som blir höggradigt påverkade när det landar, de får fart och rosa kinder, jag hoppas jag kan nyttja deras berusningsgrad till städning...

nisse 8

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 872
  • Va??
    • Visa profil
SV: gran + barr byggsats
« Svar #18 skrivet: lör 1 mar 2008 12:35:11 »
Tyst nu, jag hoppas att det följer med. Har sett att det fungerar som centralstimulansia på barn som blir höggradigt påverkade när det landar, de får fart och rosa kinder, jag hoppas jag kan nyttja deras berusningsgrad till städning...

 ;D ;D

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: gran + barr byggsats
« Svar #19 skrivet: lör 1 mar 2008 12:44:20 »
Det är nog dessutom beroendeframkallande, så undrar om socialstyrelsen har tänkt på att införa ett förbud? Hur många barn går inte och väntar ivrigt på att det skall falla, och står och kikar trånande vid fönstret när de ser det, helt euforiska, skriker högt vid blotta ansynen. Deras missbruksbeteende kännetecknas dessutom av en iver, de kan knappt vänta tills det har fallit ner, utan det är paltorna på direkt... huvva, det är farliga grejjer, det där vita pulvret!  :o :D

Reseda

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 238
    • Visa profil
SV: gran + barr byggsats
« Svar #20 skrivet: lör 1 mar 2008 13:12:57 »
OH YESS! Detta vita pulver är absolut livshotande. Har sett folk fara nerför backar på detta. Slutar som sprattlande fiskar i orange nät! VARNING borde utfärdas i TV.

Kan nu auktionera ut 1 st utslagen björk. Höjden är lagom för inpmhusplacering. Hämtas på plats! :D

änglautanskor

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 640
    • Visa profil
SV: gran + barr byggsats
« Svar #21 skrivet: lör 1 mar 2008 22:14:20 »
Jag blir ju nyfiken på detta vita pulver, blir barn lugna eller glada av  att inta detta? Var finner jag rätt dos för barnen? Vad händer vid överdosering?
Kan det inte vara farligt att åka nerför backar på ett pulver?

Svar önskas av en orolig mormor!

convallaria

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 670
    • Visa profil
SV: gran + barr byggsats
« Svar #22 skrivet: sön 2 mar 2008 11:51:37 »
Jag förstår nog att ni därnere i Sveriges stjärtregioner är avundsjuka på vårt vita glitter. Självklart, Kikarbara, medföljer det, plus lite reserver som just nu flimrar ner från den jämngrå himlen. Dottern ska baka scones när hon gjort läxan, så då kanske det kan passa att hämta granistallationen och ta den där heta koppen te?
Allt går.

loppistanten

  • Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 44
    • Visa profil
SV: gran + barr byggsats
« Svar #23 skrivet: lör 8 mar 2008 11:36:45 »
Jädrans!!!  :'(
Om jag bara hade vetat att dessa gran-byggsatser står i så hög kurs hos retrofolket!

Det är smärtsamt att meddela att jag i dagarna har SLÄNGT ett exemplar av sorten - ganska vist fattades en del av barren - men det hade gått att jaga fram ett hekto hos grannen som fortfarande har sin utegran kvar.

Vist - jag hade fått gå ut med saxen i mörka natten - men så är det med oss samlare - vi skyr inga medel för att kompletera våra samlingar  ;D

änglautanskor

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 640
    • Visa profil
SV: gran + barr byggsats
« Svar #24 skrivet: sön 9 mar 2008 22:16:35 »
Loppistanten! förstår att det är smärtsamt för dig att ha missat detta tillfälle att sälja gran i byggsats...........vill nu ge dig en storartad chans på att göra stora penningar......hoppas att du hänger på , ett stort tillfälle för endast dig!!!!!!!!!
Jag har en unik import av rena snygga samt smakfulla snöbollar från EU anpassade länder med klimatanpassade utslagsrätter!
Passa på! Frysen är full , sälj till dina vänner eller ge bort som gåva ..........en unik boll gjord av snö , köp två betala för tre!

loppistanten

  • Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 44
    • Visa profil
SV: gran + barr byggsats
« Svar #25 skrivet: sön 9 mar 2008 23:11:15 »

Tack änglarutanskor - I morgon går jag till banken o berättar om din äffarsidé - om dom inte har fryst mina tillgångar  ;D - så är jag med!

Sedan kan man nog räkna med att efterfrågan på dina eminenta snöbollar inte kommer att bli så stor just nu - jag menar - alla längtar ju efter värme

MEN - jag har bestämt mig

nu gäller det att ha is i magen och fylla frysen och vänta till värmeböljan slår in - jag kan lova dig - att då delar vi i porten! :-*

änglautanskor

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 640
    • Visa profil
SV: gran + barr byggsats
« Svar #26 skrivet: mån 10 mar 2008 22:10:36 »
Yes!! Jag har byggt upp stora fryserier, ska snart frakta tio ton snöbollar till Irak samt till Iran ,nu ska det bli andra bollar av!!!

Ficklampan

  • Fullständig medlem
  • ***
  • Antal inlägg: 134
    • Visa profil
SV: gran + barr byggsats
« Svar #27 skrivet: fre 3 okt 2008 09:55:12 »
vad gulliga ni är!! =)!

Ja och roliga, hihi :D *ligger på golvet och vrider mig av skratt* ;)
Jag samlar på ficklampor, kompasser och bärbara kommunikationsradioapparater. Tidigare samlade jag på skyddshjälmar(!) också, men det har jag inte utrymme till numera...

Nastamuumio

  • Fullständig medlem
  • ***
  • Antal inlägg: 232
    • Visa profil
SV: gran + barr byggsats
« Svar #28 skrivet: sön 21 dec 2008 14:07:26 »
Det går lite trögt med mina trevare om en gemensam insats att klä en gran här i Sthlm,men vad jag kan utläsa av konversationen härovan borde admin vid det här laget hunnit limma tbx barren och ha  EN gran för mycket såvida hon inte ändrat sig och recyclat den istf att köpa en ny.

Om det mot förmodan är så att den sålts svart vid sidan av denna plattform kan jag tänka mig att ge ett bud på den ny-utslagna björk Reseda ville sälja i början av mars.
Det har ju gått en tid och det ligger därför i sakens och tidens natur att jag hellre tar den inslagen än utslagen.

Slå gärna in den i lagom stort .jpeg- eller .gif-paket så kan vi cyberdekorera granen/björken genom gemensamma insatser.

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: gran + barr byggsats
« Svar #29 skrivet: sön 21 dec 2008 16:54:34 »
Du har rätt, jag sålde byggsatsen svart till en retroit som önskar vara anonym  ;)

I år har jag bidragit till recyclingen genom att köpa en mycket illa åtgången liten plastgran för 10 kr, som behövde omtanke om varje liten krokig gren innan den ens började likna en gran  Den dekorerades sedan med slitet glitter som använts i luciatåg och små små kulor och bjällror och bjäfs som suttit på enar mm i fådda julgrupper genom åren (+ några små julpynt barnen gjort i skolan under åren).

Se det nu framför er alla att admin haft den framförhållningen att ha sparat precis varje dekoration innan en vissen julgrupp slängts, det kan vara bra att ha nån gång Och det fanns en överbliven ljuslinga från willys för 15 kr, så nu har den utflyttade sonen också en liten gran. Här står en liten som är köpt för halva priset 12,50? på willys härom året efter jul. Det blir riktig gran här bara när vi är hemma över julhelgen.
Mitt senaste projekt www.ipnr.se