Författare Ämne: Det finns en tråd på AP som är minst sagt upprörande.  (läst 9479 gånger)

Fjoll

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 631
    • Visa profil
SV: Det finns en tråd på AP som är minst sagt upprörande.
« Svar #15 skrivet: fre 8 feb 2008 19:14:36 »
Japp, det gör jag titt som tätt och ikväll lär det bli etter värre. Kilade ned på systemet och inhandlade lite gott, både rött och bubbel. Har kommit på att jag dricker åt pipsvängen för lite, faktiskt!
Drottningen är den som skapar alla regler, jag är drottning. Jag skapar alltså reglerna. Som jag uppför mig, sådan är också god sed, avundas ni mig inte?
(P-O Enquist, Livläkarens besök)

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Det finns en tråd på AP som är minst sagt upprörande.
« Svar #16 skrivet: fre 8 feb 2008 19:20:40 »
Japp, det gör jag titt som tätt och ikväll lär det bli etter värre. Kilade ned på systemet och inhandlade lite gott, både rött och bubbel. Har kommit på att jag dricker åt pipsvängen för lite, faktiskt!

Nämen Fjoll... det gör nog jag med, kanske skulle öka på konsumtionen lite? Nu har ju bolaget stängt för kvällen... men hm, kanske går att hitta någon halvgammal likör här i huset någonstans... *asg*

Fjoll

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 631
    • Visa profil
SV: Det finns en tråd på AP som är minst sagt upprörande.
« Svar #17 skrivet: fre 8 feb 2008 21:55:55 »
Oj, upptäckte att det blev ot igen men jag klarar inte av att flytta tråden, till vart förresten, vita veckan kanske, fniss...
Drottningen är den som skapar alla regler, jag är drottning. Jag skapar alltså reglerna. Som jag uppför mig, sådan är också god sed, avundas ni mig inte?
(P-O Enquist, Livläkarens besök)

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Det finns en tråd på AP som är minst sagt upprörande.
« Svar #18 skrivet: fre 8 feb 2008 22:03:14 »
ingen fara, denna tråd har förlorat sitt ämne ändå  iom att tråden nu är borttagen på AP, så pladdra på bara

om du inte VILL att jag lägger beskrivningen av alkoholvanorna i vit månad-tråden?
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

Fjoll

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 631
    • Visa profil
SV: Det finns en tråd på AP som är minst sagt upprörande.
« Svar #19 skrivet: lör 9 feb 2008 08:22:10 »
Förlåt mitt uteblivna svar Ada. Hamnade framför en film på Tv:n vilket inte händer så ofta. I vart fall kan den ligga kvar för min del.
Drottningen är den som skapar alla regler, jag är drottning. Jag skapar alltså reglerna. Som jag uppför mig, sådan är också god sed, avundas ni mig inte?
(P-O Enquist, Livläkarens besök)

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Det finns en tråd på AP som är minst sagt upprörande.
« Svar #20 skrivet: sön 10 feb 2008 20:15:55 »
Hörru 1 till 6 ge dig. Danskhatare, du kan inte mena allvar. När det gäller Muhammedbilderna har jag aldrig påstått att de inte skulle kunna publiceras. Däremot tycker jag att de var olämpligt att förolämpa folk bara för förolämpandets skull. Du däremot är bara ute efter att skapa konflikter driven av oförstånd och hat.

När det gällde den så kallade rondellhunden tyckte jag att det fanns en tanke bakom och den publiceringen gjordes inte av förolämpningssyfte. Den var enligt min uppfattning helt OK.

När det gäller Danmark och danskar så har jag absolut ingenting emot dem. Det ja har gjort är att byta ut det som skrivits om människor från utomnordiska länder och i stället satt dit danskar. Det har visat sig att då reagerar folk på vad rasister och nazister skriver. Jag kunde  ha bytt ut det till göteborgare också.

Däremot finns det en sak jag inte gillar. Det är den danska så kallade invandringspolitiken. Det jag framför allt vänder mig emot är att i Danmark får du inte gifta dig med vem du vill. Det tycker jag är ett övergrepp på den personliga friheten vilket lett till att vi har flyktingar från Danmark i Sverige. Detta gör att jag är lite putt på Danmark just nu.

Såg också att du 1-6  spekulerades i vem som var vem. Reggis här är samma person som har uppträtt under följande alias på AP: Regina, Megan, JeriLee, Regina samt  Jamila i angiven ordning. Så nu vet du det.