Allmänt > Fria diskussioner

Kul grejer ni har, tråd för att presentera något ni tycker är speciellt.

<< < (3/16) > >>

Fjoll:
När jag ser på din tavla Reggis så går mina tankar av någon outgrundlig anledning till Afghanistan och kvinnorna där. Ska titta mer på den men det vore också intressant att se den andra, om du gitter vill säga.

Fjoll:
Däremot kan jag säga att jag blev störtförtjust, attans så vacker!

Fjoll:
Känner mig lite off, ser inte en enda vacker pryl här hemma just nu. Inte något jag är speciellt förtjust i heller. Japp, nu kommer jag på att jag faktiskt har en tavla som jag tycker mycket om. Jag fick den i födelsedagspresent för ca 13 år sedan. Vi hade varit o vandrat uppe i Abisko/Riksgränsen där jag tycker det är såååå vackert o fridfullt. Har också varit där vintertid i många år och åkt skidor. Nåväl, sittande hos min frisör på Hornsgatan började vi språka om fjällen Riksgränsen och Abisko. Han berättade då att han kände till en annan frisör uppe i Luleå som målade och hade en del tavlor från just Abisko. Så gick det till då min man köpte en rätt så stor akvarell föreställande fjällbjörkar uppe i Abisko. Tyvärr sprack glaset då sonen sparkade fotboll (inne) men jag ska se om jag tar mig ned till förrådet, då ska jag ta ett foto. Värdefull är den dock INTE.

Reggis:
OK då. Här är den andra. Båda de här målningarna är från runt 1915-1916 och rätt stora. 100 ggr 60 cm cirka. Nu skall jag sova. God natt.

Anja:

--- Citat från: Reggis skrivet ons 13 feb 2008 22:42:58 ---Här är den andra.

--- Slut citat ---

Jag ser knappast någon skillnad på dem.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion