Allmänt > Fria diskussioner
Kul grejer ni har, tråd för att presentera något ni tycker är speciellt.
nisse 8:
nä....du bjöd in mig :-*
änglautanskor:
Reggis! ursäkta mig om jag har missuppfattat inläggen , men trist nog har du återigen stoltserat med dina tavlor samt vaser! klart att du är glad över dina fynd,men i mina öron så känns det som att du själv tycker att du är så himla duktig, samt så mycket mer än alla andra........
ada:
Det håller inte Ängla att resonera så, när poängen är att visa prylar att resonera kring, då kan vi inte föra resonemang som att någon skryter om sina saker, ska folk bli rädda för att uppfattas som skrytmånsar om de lägger ut nåt är det kontraproduktivt för forumet.
Det ska inte spela nån roll om nån ÄR en skrytmåns, om man säger så. Grejen är att kunna respektera varann i forumet trots allas fel och brister.
Jag ser för övrigt att Reggis här har haft vänligheten att försöka starta ett ämne som kunde skapa diskussion och att man visar prylar, just när vi har lågtrafik i forumet. Så som du ser är det du uppfattar som skryt något som någon annan ser som sympatiskt. Det är ett val att göra, hur man väljer att se på en annan människa.
gitzie:
Ja, men visst har hon rätt. Reggis gör en show off. Det är så hon brukar göra.
För min del spelar det ingen roll, eftersom jag under åren som gått "har lärt känna Reggis" och vet att hon behöver det här.
Det hade varit trevligt om Reggis hade kunnat se andras behov, inte bara sina egna.
I en annan tråd på Retro såg jag henne tänka till..........
ada:
Ja Gitzie, men det funkar inte klaga på att någon visar nåt, det hämmar andra som inte känner inblandade parter, vi vill se läckra dyra möbler och glas och porslin mm (gärna INOM området retro :)), det blir inte roligt om folk inte vågar visa nåt för att andra skulle tycka de är skrytmånsar.
Om man betraktar skryt och självhävdelse som en svaghet hos en osäker människa har man mindre problem med saken dessutom.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida
Gå till fullversion