Författare Ämne: Kul grejer ni har, tråd för att presentera något ni tycker är speciellt.  (läst 32416 gånger)

Moses

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 908
    • Visa profil
Samma bild, grisansikte ur en vinkel, naken dam med uppdragna knän ur en annan....

TonyR

  • Fullständig medlem
  • ***
  • Antal inlägg: 139
    • Visa profil
Här kommer mitt bidrag, jag tröttnar aldrig på dessa vaser som är de saker jag gillar mest i hemmet.
Colora-skålar till vänster, vaser från Alsterfors och Holmegaard till höger.

JJ

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 872
  • Teakfreak
    • Visa profil
Är det en Nylund längst ned till vänster?

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
Nu behöver du något riktigt bra att vila ögonen på Nesse, en Meissen på runt halvmetern stor efter en modell av Robert Ullmann från 1940.
Jag kommeterade aldig, hon dög att bli ikon som synes, hon är fin, en grej stör mej och det är att handen är så hiskeligt stor, längre än hennes ansikte (lägg er hand över ert eget ansikte och se...)
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
Här kommer mitt bidrag, jag tröttnar aldrig på dessa vaser som är de saker jag gillar mest i hemmet.
Colora-skålar till vänster, vaser från Alsterfors och Holmegaard till höger.
Det är en hund från Brio på andra raden, tror det var en efterlysning av Brio under "Leksaker" visa den där. Får jag ha den som ikon för leksakskategorin?

Nog är det väl en Nylundminiatyr alltid, JJ


Mitt senaste projekt www.ipnr.se

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
Så är det inte utan det är en synvilla då hon är fotad lite från sidan. En skulptör av Robert Ullmanns dignitet gör inte sådana misstag.

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
Så är det inte utan det är en synvilla då hon är fotad lite från sidan. En skulptör av Robert Ullmanns dignitet gör inte sådana misstag.
Visst, det är fotot jag betraktar.
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

TonyR

  • Fullständig medlem
  • ***
  • Antal inlägg: 139
    • Visa profil
Är det en Nylund längst ned till vänster?
Som Ada redan skrivit, japp det är en Nylund. Efter det en björn samt flodhäst av Stig L, och sist en Koala av Simmulsen. Kul att det var understa hyllan som gav mest gensvar, när det var den översta jag ville stoltsera med  :)

Och Ada, visst får du använda hunden! Det gäller alla mina bilder, även de jag har på min blogg http://50till70.blogspot.com

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
Jo jag var allt intresserad av en grupp okända/utländska färggglada vaser som ikon till den glaskategorin :)
Det är ju så snyggt!

Jag var osäker på om det var blandat svenskt och danskt t ex i mitten på överhyllan?
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
Glasprylarna i mitten är kul tycker jag och den randiga Briovovven. Sparar själv på Brios och IKEA:s träleksaker.

Idag tänkte jag lägga ut en väv som jag tycker har en mycket hög kvalité både konstnärligt och tekniskt.

brodertuck

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 383
  • To much is not enough
    • Visa profil
Är det inte det som är grejen? Typ den där munken som ser ut som en hm... lem på baksidan.

Oj vad fel det blev här då, det var ju en hel sida till. Om det inte framgick så var det grisen/kvinnan jag menade
« Senast ändrad: fre 22 feb 2008 23:51:35 av brodertuck »

Fjoll

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 631
    • Visa profil
Jag har det för att jag igår skrev en liten rad om att lägga ut en pryl som för mig är speciell men jag tror det var i en annan tråd som Reggis startade. Är den borta eller är det jag som är blind?
Drottningen är den som skapar alla regler, jag är drottning. Jag skapar alltså reglerna. Som jag uppför mig, sådan är också god sed, avundas ni mig inte?
(P-O Enquist, Livläkarens besök)

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
Jag har en annan rätt kul figur från Meissen i art-deco stil. Torde vara från runt 1920.


Reseda

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 238
    • Visa profil
Läckra krusiduller minsann!

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
Idag är det fredag så innan jag går på lokal senare i kväll så snäppar jag upp det här med denna kinesiska vas. Fin va? Annars har jag inte shoppat idag, sparar mig till alla bra loppisar det är i morgon.