Författare Ämne: Finsk glasburk?  (läst 4183 gånger)

th

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 262
  • finsk retrofanatiker :)
    • Visa profil
Finsk glasburk?
« skrivet: mån 18 feb 2008 17:33:24 »
Köpte denna vackra glasburk under veckoslutet. Säljaren påstod den vara finsk men själv har jag inte sett den i nån av de sedvanliga källorna på nätet eller litteratur. Kanhända misstog denna burken med Maire Gullichsens burkar (vilken detta nog inte är). Ändå tycker jag mig också ha sett den nånstans, men kommer inte ihåg var. :(

Känner kanske nån av er igen den?

« Senast ändrad: mån 18 feb 2008 17:43:02 av th »

th

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 262
  • finsk retrofanatiker :)
    • Visa profil
SV: Finsk glasburk?
« Svar #1 skrivet: mån 18 feb 2008 21:24:15 »
Mysteriet löst, var bara på helt fel spår i början men hittade den efter ett tips:
Saara Hopea, Nuutajärvi...  ;D

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Finsk glasburk?
« Svar #2 skrivet: mån 18 feb 2008 21:37:45 »
Det är ju synd att du måste hitta svaren själv :) sa inget när jag inte kom på vad det kunde vara (bara så du vet att nån läser)
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

th

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 262
  • finsk retrofanatiker :)
    • Visa profil
SV: Finsk glasburk?
« Svar #3 skrivet: tis 19 feb 2008 16:10:32 »
Hade heller inte tänkt att jag skulle hitta burken så snabbt själv när jag fick höra att grannen precis sett den i Hagelstams "Uusi antiikkirja"...

Men alltså klaga med forumet vill jag nog absolut inte - det är alltid en underbar inspirationskälla när man skall spåra upp saker och ting  ;D

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Finsk glasburk?
« Svar #4 skrivet: tis 19 feb 2008 17:17:17 »
Du skulle bara våga klaga :) ...det är inte så säkert att svaret kommer på 4 timmar i alla fall, det varierar ju oerhört mycket, vitsen med forum är att en frågeställning kan besvaras helt asynkront, man behöver inte vara på samma plats samma tid, utan folk kan tillåta sej att svara när de kan, en gåta kan få sin upplösning först veckor senare.
Mitt senaste projekt www.ipnr.se