Allmänt > Fria diskussioner

Sortering

<< < (2/3) > >>

Fjoll:
Tveklöst form.

ada:
Jag ser bara framför mej rader i färg, figurerna i kolumner efter form (dvs fyrkanterna, trianglarna och cirklarna över varandra), två sorteringar i ett!
Sen klickar man på repektive figur och får upp gul fyrkant 1, gul fyrkant 2 osv

Och då ser jag framför mej en kub....

Vi kvinnor har ju simultankapacitet :)

(sen resonerar jag ju som en datanörd också, programmerar omedelbart in möjligheten att sortera på figur, färg och nummer valfritt :))

Reseda:
ada,"Sen klickar man på repektive figur" Hahaha detkan du ju försöka med, när figurerna ligger i plastlådor i plåtskåp!  :o

ada:

--- Citat från: Reseda skrivet ons 20 feb 2008 15:46:54 ---ada,"Sen klickar man på repektive figur" Hahaha detkan du ju försöka med, när figurerna ligger i plastlådor i plåtskåp!  :o

--- Slut citat ---
Ja du ser, jag är lite skadad av för mycket tid vid datorn :) Men då kan man istället säga att man drar ut den jättelååånga lådan med gula fyrkanter, där de ligger i ordning  nr1, nr2, nr 3... De kan placeras i ett sortimentskåp med 3x3 fack i rader i färger, kvadrater, trianglar och cirklar på höjden

(och då kommer vår broder att säga att det är sorterat först på färg, sen på form, sen på nummer förstås :))

brodertuck:
Jag har inga synpunkter på vad som är rätt och "fel", men jag menar att det inte är så lätt att sortera åt någon annan. Vi tänker olika helt enkelt. Adas variant funkar när det är ett fåtal varianter på detaljer som ska sorteras, det går att ha över blick på tre lådor. För att krångla till det lite, hur gör man med ett skruvsortiment i en verkstad? Det är väl inte helt obekant för Reseda iaf.
Skruvar med sexkantskalle, längd i steg om 10mm från 20mm upp till 100mm, diameter 5-6-8-10-12. Redan här är vi uppe i 50 olika fack. Lägg sedan till tre sorters brickor och två sorteras muttrar per diameter = 75 fack
Addera till detta 50 skruvar med insexsskalle. Då blir lådorna väldigt långa!
Ska det kallas för ett någorlunda komplett sortiment tillkommer 2x125 och 2x100 sorter av tumgängad skruv/mutter/bricka också ;D

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion