Allmänt > Fria diskussioner

Dagens filosofiska funderingar

<< < (23/118) > >>

Reggis:
Härligt Syster att få höra en till som kallar arbete för vad det är, slaveri och stöld av ens tid. Jag har alltid ansett att lönearbete är bland det mest övervärderade som finns. Visst är det roligare och shoppa, resa runt i världen och tända på mellan varven än att ägna sig åt att tjäna pengar åt andra. Fast det här får man inte säga. Men inte sjutton finns det några jobb som är så roliga att de kan tävla med shopping och att slappa? Jag vet inget i alla fall. Att bli betittad kan vara kul ett slag men man tröttnar på det också.

Jag var helt ledig i runt i två år för jag ville inte jobba, hade tröttnat. Notera att jag uppbar inga bidrag eller så utan jag levde bara på mina avkastningar och det räcker bra. Till slut blev trycket från omgivningen och tjatet från personer som ville anställa mig så stort att jag kände mig tvungen att börja arbeta igen. Fast nu tar jag det piano må du tro. Inget svett under armarna direkt. Tycker det räcker med att jag är närvarande några timmar per dag, bara för att inspirera den övriga personalen. Men att sitta på ett kontor hela dagarna det skulle jag aldrig palla för.

convallaria:
 ;D

Reggis:
Finansiell härdsmälta, ekar det ut från världens finansiella centers. Vi är på väg mot en 1930-talskris säger andra. Fast det där med 30-talskris tror jag inte på för det skulle betyda att just nu är vi mitt i det glada 20-talet och det känns inte riktigt så, tycker jag.

Nu till något mycket viktigare än klimatförstöring och härdsmältor nämligen härdat fett. Det angrips bäst med hjälp av fettförbränningsguiden. Du kan lura din kropp att tro att du jobbar med något ansträngande när du ligger på soffan och slappar. För 19 kr i månaden så får du tal del av Aftonsnabelns hemliga formler för att lura kroppen.

Annars är jag expert på detta för jag har alltid lurat mina chefer så de tror att jag gör något nyttigt när jag strängt taget sover med öppna ögon. Det är en av mina största tillgångar, att sova med öppna ögon. Undrar om jag samtidigt lurar min kropp så att den ökar förbränningen trots att jag sover.

Kommer speciellt ihåg när jag var på ett seminarium i modern marknadsstrategi. Snett framför mig satt en skitläcker kille som jag inte kunde ta ögonen ifrån. På scenen stod en småfet gubbe med svettränder under armarna på sin kavaj. Han luktade dessutom ”ovädrade kläder”, pratade med monoton oengagerad röst om någon skinntorr undersökning han gjort beträffande upprepningens betydelse för att trumma in reklambudskap i människors hjärnor.

Jag satt där och spanade in den här killen i stället och jag drömde mig till en öde ö där vi tillsammans dansade nakna på en palmförsedd strand. Mina ögon var helt oseende så jag hade inte märkt att den här svettbomben hade förflyttat sig ut bland åhörarna och börjat ställa frågor. Plötsligt så vaknade jag till och upptäckte till min fasa att alla människor i hela salen, ett 100-tal, stirrade på mig. Jag visste inte varför men tydligen hade han ställt en fråga till mig. Jag hörde hur jag lite sömndrucket svarade: ”Dansar tango”. Ett enormt skratt bröt ut i salen och jag såg att svettbomben blev alldeles röd i ansiktet. Han vände sig till en annan dam och fick då svaret: ”Det skall upprepas”.

Efter ett slag så blev det fikapaus så jag smög fram till den här damen och frågade vad det var för fråga hon fått.  Jo efter att man har trummat in budskapet så gott som dagligen på alla TV-kanaler i flera veckor och sedan har det varit tyst en månad vad gör man därefter? Ja ”dansar tango” var nog inte rätt svar, det inser jag nu. Men i min dröm där var det definitivt rätt svar, det kan jag lova. Jag är lite sur för att vi inte hade kommit längre i min dröm för då hade jag bergis svarat rätt: ”Det skall upprepas”.

Ja sen känns det skönt att man i Kristianstad vet hur vi ”vanliga” människor gör. I bilens baklucka har vi naturligtvis ett barskåp. Detta har vi för att snabbt kunna supa oss fulla om vi skulle råka ut för en olycka. Det vet väl alla människor att det finns ingenting som sätter sådan fart på suplusten som just olyckor. Är en person inte mer skadade än att de kan röra på armarna så är ju en sup det första man vill ha och inte bara det första utan man vill ha mer. Det var alltså självklart att Per Gahrton skulle frikännas då han bara söp efter olyckan som vanligt.

Är det inte dags att utrusta ambulanserna med alkohol så att de som är så skadade att de inte själva kan supa kan få den nödvändiga spriten via dopp. Tror nog att vi kan räkna med att Per Gahrton kommer att verka för detta. Även på akuten borde man ställa den naturliga frågan: ”Önskas sprit” till de trafikskadade som kommer in via ambulanstransport.

Reggis:
Läste i Metro i morse att polisen hade styckat katter och hängt upp i trän. De hade lovat och ta hand om katterna och transportera dem till ett katthem men mordlusten hos poliserna blev för stor. De började med att spela boll med de levande djuren med hjälp av kofötter och sen avslutade poliserna det hela genom att filea katterna med kniv. Filéerna hängde de sedan upp i trän. Ja alla har vi olika sätt att roa oss på men polisens verkar lite udda för min smak. Men med de här poliserna händer säkert ingenting.

Skillnad är det att skicka sex-SMS det är ett svårt brott. För detta får man sparken, i alla fall i Finland. Jag har alltid haft så svårt att förstå varför det är så in i helvete allvarligt så fort det handlar om sex.

Den gripne våldverkaren berättar inför rätten: Jag började med att binda fast föräldrarna i var sin stol. Sedan ströp jag de tre barnen ett efter ett inför ögonen på föräldrarna. Därefter ströp jag mamman och avslutade det hela med att våldta pappan mens han hade en plastpåse över huvudet så att han inte fick någon luft.

Rättens domare: ”Men herre gud karl menar ni att ni hade sex med en man? Det var det värsta jag hört. Hur kan ni?”

Reggis:
Läste i Aftonsnabeln att ”pussrestauranten” hotas av stängning. Krogen Judit & Bertil blev rikskänd efter Schenström-Pihlblad-kyssen som fångades på bild. Det är några medlemmar i bostadsrättsföreningen som äger lokalen där restauranten verkar som, enligt uppgift, vänt sig emot detta pussande och anser att det förstör föreningens rykte.

De skall ha sagt: ”Vår förening vill inte bli förknippade med sådant här. Först blir det en puss och sen, ja då kan det bli en klapp i baken också. Var skall det sluta?” Det kan sluta med att vår fina förening förvandlas till någon sorts sexnäste.” Jag har redan hört hur grannar till mig låtit sig inspireras av det här pussandet. Vår fastighet är lyhörd och med hjälp av en ordentlig avlyssningsapparatur, som varje vän av ordningen är utrustad med, kan jag höra förskräckliga ljud när jag fäster den mot väggen. 

Engelska forskare slår sig för bröstet och säger att de har tagit fram ett embryo som är en korsning mellan en ko och en människa. Tycker den forskningen verkar helt onödig då den typen av korsning redan finns i levande livet. Dessa forskare verkar inte känna till Pamela Andersson och Maud Olofsson. Pamela har ju fått kons bröst mens Maud fått dess hjärna.

Kan ingen jäkel fånga in den där kalkonen som det står så förbaskat mycket om. I Expressen kan man läsa om ”Kalkonen som kan stoppa Perrelli”. Jag ställer bara frågan kan ingen stoppa in den där kalkonen i en säck och köra den till Ingelsta för slakt. Varför finns det lösa kalkoner under ”Eurovision song contest”, någon som vet?

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion