Allmänt > Fria diskussioner

Dagens filosofiska funderingar

<< < (24/118) > >>

ada:
Kan inte Perelli stoppa huvudet i kalkonen, så världen förskonas den stora mängden eventuellt djurförsökstestad smink? Fast det är klart att det är ett plågsamt djurförsök om Perelli stoppar huvudet i en kalkon... pest eller kolera

Jag var övertygad om att Charlotte var sminkad, klädd och koreograferad av Christer Lindarw, men sen läste jag att hon designat sina kläder själv, kommer Jonas Gardell att utbrista något liknade det han sa om en annan stjärna: "Gode Gud, varför gav du Lena Philipsson en symaskin?"

kikarbara:

--- Citat från: ada skrivet ons  2 apr 2008 12:48:37 ---Jag var övertygad om att Charlotte var sminkad, klädd och koreograferad av Christer Lindarw, men sen läste jag att hon designat sina kläder själv, kommer Jonas Gardell att utbrista något liknade det han sa om en annan stjärna: "Gode Gud, varför gav du Lena Philipsson en symaskin?"

--- Slut citat ---

Jag förstår inte riktigt när det gäller hennes autfitt, eller sminkning. Sambon sa något liknande nedvärderande om hennes utseende när hon vann melodifestivalen. Själv tycker jag att man skall vara snäll mot dem som avviker utseendesmässigt, det kan de inte rå för. Och det lär ju exempelvis finnas en kvinna som har lagt massvis av pengar och operationer bakom sig för att likna en katt och det gör Pirelli naturligt (tror jag att det är?). Egentligen är de rätt lika, och jag tänker på denna dam varje gång jag ser Pirelli.

http://www.awfulplasticsurgery.com/archives/000351.html

Edit; Jocelyn Wildenstein heter hon visst.

Reggis:
Det beror på. Hon kanske använder Oriflame och de utför inge tester på djur. Deras smink innehåller dessutom inte en enda molekyl med animaliska substanser. Jag använder bara Oriflame just av den orsaken.

Reggis:
Vem är hetast vid Stureplan? Idag kommer listan vi alla väntar på från stureplan.se. Först kom allas våran Robyn, vem annars. För min del är jag förvånad över att inte Helge finns med. Det finns ingen person som dräller runt Stureplan mer än Helge. Undrar ni vem Helge är så är det en uteliggare som hittar sin mat via restauranternas ”köksingångar”. Men han är väl inte het påstår ni då. Hur het är då Bindefjäll eller vad han heter. Han finns ju med på listan. Då tycker jag Helge är justare där han kommer med sin sällsamma doft, en blandning av gourmématsdoft, urin och T-sprit av den röda varianten. Han har gett den sällsamma odören ett ansikte. Kan det vara något för Lóreal att utveckla vidare. Ja idag luktar jag uteliggare från Stureplan.

Såg att det inte anses som något speciellt att vara full under riksdagsarbetet. På den arbetsplatsen råder inget supförbud och tur är väl det. Det skulle bara vara av ondå för då skulle politikerna lägga näsan i blöt än mer.

Länge leve de privatiserade friskolorna. Runt 20 millioner av stockholmarnas skattemedel har via dessa kunnat transporteras ner till Somalia via ett ”hemligt” förmedlingssystem. Vi får hoppas att de kommer till nytta. Enligt CIA så brukar medel via detta förmedlingssystem användas för terroristattacker. Jag hade ingen aning om att Alliansen i Stockholms kommun aktivt stödde internationell terrorism.

Sen såg jag att svälten i världen tilltar på grund av livsmedelsbrist. Till stor del är uppkomsten till denna brist att allt fler kör bilar med etanolbränsle. I detta sammanhang känns det bra med en miljöminister som via skattesubvention till så kallade miljöbilar bidrar till att öka svälten ytterligare. Nästa gång ni ser bilder på svältande barn så kan ni stolt sträcka på er och säga, mina skattepengar har bidragit till detta, tack Anders Carlgren och Centerpartiet. Huvudsaken är ju att Anders Carlgren kan skryta inför sina EU-ministervänner hur han har sänkt utsläppen av fossila bränslen. Jag tror nog ungen på bilden här har full förståelse för denna Centerpartistiska prioritering. Man kan inte få allt.

Reseda:
Man har, under en längre tid, kunnat läsa på annat forum om svenska bönders bidrag. Glädjande nog,så har 5 stora mjölkproducenter i min närmiljö slutat med mjölkkor. Det är tydligen så, att många bönder läser på annat forum, och där får lära sig vilka jädra parasiter de är. Nu har man gjort rättning i mjölkleden. Vi har mjölkbrist i Sverige. Detta medför att vi importerar mjölk. Flera mindre mejerier har lagt ner sin produktion p. g. a. detta. Osten har skenat i pris. Såg idag i butik att många ostsorter kostar 149:-/kg.
Det ska vi vara tacksamma för. Ost innehåller idag stora mängder importerad mjölk.

Själv dricker jag inte mjölk alls. Har inte gjort det, sedan jag lärde mig kasta glaset i golvet. Så jag instämmer i kören som tycker att den svenska mjölkproducenten ska utrotas så vi slipper ge dem bidrag. Dessutom behöver vi på landet inte stå ut med lukten av koskit.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion