Allmänt > Fria diskussioner

Dagens filosofiska funderingar

<< < (25/118) > >>

Reggis:
Nu är det inte riktigt detta som är huvudproblemet utan det är att politikerna är inne och manipulerar i system de inte begriper sig på. Varför ge skattebidrag till miljöbilar över huvud? Miljöbilarna är inga miljöbilar och det leder bara till svält. Fast det kanske är viktigare att vi kan susa runt i så kallade miljövänliga bilar än att ungen på bilden får mat. Det parti som styr det här är Centerpartiet för både miljö och jordbruksministern kommer från detta moraliskt defekta parti. Jag vill bara att alla skall komma ihåg i nästa val att en röst på Centerpartiet är en röst för ökad barnadödlighet i de så kallade utvecklingsländerna.

kikarbara:
Första gången jag såg ditt uttalande om att miljöbilar bidrar till världsvält och livsmedelsbrist så trodde jag ärligt talat att du var ute och seglade. Sen såg jag att det ganska nyligen har kommit en rapport om det, och det såg jag i en liten liten liten notis, för att begripa mer om innehållet i rapporten så fick jag söka via nätet och där hittade belägg för dina påståenden.
Man kan ju undra varför en sådan uppgift inte har större nyhetsvärde än så?

Reggis:
Jo du det hela hänger ihop Kikarn. Centerpartiet skyr inga medel för att främja sina särintressen. Ju mer mat som går åt för de så kallade miljöbilarna, ju högre priser på livsmedel på grund av brist och det slutar med barnsvält. För närvarande är det runt 2 millioner barn i Afrika som svälter på grund av Centerpartiets politik.

Sen är det inte nog med det man tar fisket ifrån befolkningen också. EU köper upp fiskerättigheter och sedan fiskar man ut dessa och lämnar svält efter sig. Det parti som är ansvarig för detta från svensk synvinkel är naturligtvis Centerpartiet igen genom jordbruksministern Eskil Erlandsson.

Maud och hennes samvetslösa gäng, Eskil Erlansson och Andreas Carlgren är skamliga. Andreas genom att använda falska miljöskäl för att kunna bidra med denna livsmedelsbrist och Eskil för att han är delaktig i utfiskningen  i Afrika. När man talade om att lägga miljöskatter på nötkött som är en stor miljöbov. Då svarade denna jordbruksminister, att han tänkte inte lägga skatt på barnens köttbullar. Men att via skatt bidra till att barnen i Afrika svälter, det går bra det. Fast ytterst ansvarig är naturligtvis Maud som partiledare för detta moraliskt defekta parti.

Reseda:
Reggis, jag är 125% enig med dig i det fruktansvärda i att göra bilbränsle av gröda som kan föda dem som svälter ihjäl!!  ALDRIG kan jag med gott samvete åka i något som drivs på miljöbränsle. I så fall stannar jag hellre på landet.

Fattas bara att mjölken vi importerar fraktas med miljöbilar!

Reggis:
Detta är Mauds valspråk: Må allt tillfalla mig och mina partikamrater, Centern över allt.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion