Allmänt > Fria diskussioner
Dagens filosofiska funderingar
Domino:
;D Vi som tänkte ta ut grillen och grilla kebabspett... hoppas att jag inte har en granne som Reggis... som tycker att det luktar värre än skyttegravarna i Flandern!
Ska först fixa lite i trädgården och sen ska grillen fram, men vi grillar inte med osig kol pga att vi bor väldigt nära övriga grannar, vi har gasolgrill och det funkar jättebra!
Reseda:
Jag är ingen grillfantast. Undrar varför jag så gärna äter grillat då jag blir bjuden. Bjuden blev jag igår kväll, på grillat hos sonen som är grillfantast. Kanongott var det dessutom.
Här har vi så mycket space runt oss, att grannens grillångor bara känns som aptitretare.
Jemmifer:
Våra grannar ligger i startgroparna till grillsäsongen -08. Jättemysigt och trevligt för dem men inte sä jäkla trevligt för mig som har fönstret 20 meter från grillplatsen! Hade det luktat gott grillat så hade jag inte sagt något men våra grannar lider av villfarelsen att det går åt MINST en flaska tändvätska för att få fyr på kolen. En pyroman skulle förmodligen drabbas av religiös hänryckning men jag drabbas bara av ett överväldigande behov av att stänga alla friskluftventiler för att inte storkna av lukten av tändvätska.
nisse 8:
--- Citat från: Jemmifer skrivet lör 19 apr 2008 23:50:02 ---Våra grannar ligger i startgroparna till grillsäsongen -08. Jättemysigt och trevligt för dem men inte sä jäkla trevligt för mig som har fönstret 20 meter från grillplatsen! Hade det luktat gott grillat så hade jag inte sagt något men våra grannar lider av villfarelsen att det går åt MINST en flaska tändvätska för att få fyr på kolen. En pyroman skulle förmodligen drabbas av religiös hänryckning men jag drabbas bara av ett överväldigande behov av att stänga alla friskluftventiler för att inte storkna av lukten av tändvätska.
--- Slut citat ---
Jag förstår inte folk som använder en liten gasolflaska när dom tänder grillen, fungerar alldeles förträffligt utan tändvätska.
kikarbara:
Ni måste berätta för mig... jag har ju hört tidigare att just grillande är en orsak både till grannosämja och klagomål hos styrelsen eller bostadsbolaget samt till och med en orsak till vräkning...
Jag har aldrig förstått vad det är som är så hemskt med att grannarna grillar mellan varven?? Vad är problemet?? Visst, det luktar en stund men det måste vara mer än det, annars skulle väl inte folk bli så upprörda över det??
Och jo, jag är uppväxt i lägenhet och har haft grannar som har grillat mellan varven hela min uppväxt men jag har aldrig uppfattat att det skulle varit negativt eller hört någon/läs min mamma/klaga över det så jag har aldrig förstått att det skulle kunna uppfattas negativt... så berätta gärna är ni snälla för jag förstår ärligt talat inte.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida
Gå till fullversion